Iranian Agriculture News Agency

مدیرتوسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان

تولید 1.7 میلیون قطعه جوجه در کردستان

مدیرتوسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۵۶ هزار قطعه جوجه در کردستان تولید شده است.

تولید 1.7 میلیون قطعه جوجه در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، شهریار حنیفی در جلسه تنظیم بازار استان در سنندج اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۸۰ قطعه جوجه در استان تولید شده است.

وی تصریح کرد:‌ آمار جوجه‌ریزی در مرداد سال‌جاری سه میلیون و  ۲۷۱ هزار و ۱۵۲ عدد قطعه بوده و قیمت جوجه یک روزه ۴۵۰ تومان است.

حنیفی نبود ماشین و کرایه حمل و نقل را مهم‌ترین مشک در وارد کردن نهاده دامی عنوان کرد و گفت: عدم اختصاص و پرداخت سرمایه در گردش  برای مرغداری، عدم وجود نهاده کافی برای مرغداران،  کمکاری بخش خصوصی در تحویل نهاده های دامی مورد نیاز از دیگر مشکلات مرغداری‌ها در سطح استان است.

وی اضافه کرد: در چند ماه اخیر امسال  ۱۵ هزار و  ۴۵۰ تن جو، ۳۵ هزار و ۵۹۲ تن ذرت، ۲۳ هزار و ۵۲۴ تن  کنجاله سویا در میان واحدهای تولیدی استان توزیع شده است.

رشد ۸۰ درصدی توزیع کنجاله سویا

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد:‌ سهمیه گنجاله سویا امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۱۴۲ تن بوده است.

فرزاد معاونی افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۸ هزار و ۳۸۴ تن بوده است حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه سویا امسال استان کردستان ۶۶۰ تن بوده است این میزان سهمیه تخصیص یافته در استان توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: در چند ماه گذشته پنج هزار و ۷۹۹ تن جو در استان توزیع شده  که این میزان در سال گذشته ۴۴۰ هزار تن بوده است.

به گفته وی،  سهمیه جو استان نیز نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید