Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی کردستان:

۸۵۰۰ تن گوجه فرنگی تولیدی کردستان به صورت تضمینی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و با پیگیری های این سازمان هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی کشاورزان کردستانی به صورت تضمینی خریداری شد.

۸۵۰۰ تن گوجه فرنگی تولیدی کردستان به صورت تضمینی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان گوجه فرنگی استان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با متولی گری تعاون روستایی نسبت به خرید گوجه فرنگی از کشاورزان استان که عمدتاً در شهرستان کامیاران و قروه و دهگلان است،د اقدام کرد.

وی افزود: کارخانجات صنایع تبدیلی در کرمانشاه و دهگلان طرف‌های قرارداد جهاد کشاورزی استان کردستان در خرید گوجه فرنگی کشاورزان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طبق توافق انجام شده با کارخانه‌ها هر کیلو گوجه فرنگی با قیمت هزار تومان به فروش خواهد رفت که ۸۰۰ تومان آن را کارخانه و مابقی را دولت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

سپری بیان کرد: از زمان شروع این طرح تا به حال ۸ هزار و ۵۳۰ تن گوجه فرنگی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است که این میزان در اختیار صنایع تبدیلی در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: کل گوجه فرنگی خریداری شده از طرف کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۷۶ کیلوگرم بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به تلاش دولت در راستای خرید تضمینی و بعضی از محصولات، گفت: متأسفانه طی چند هفته اخیر قیمت گوجه‌فرنگی در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و کشاورزان با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای حمایت از کشاورزان کردستانی بهره برداری می‌کند، عنوان کرد: انتظار داریم که بتوانیم در این مسیر با خرید تضمینی محصولات بتوانیم در این مسیر با خرید تضمینی محصولات بخشی از مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان را کم کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید