Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۱۷۷۶ تن کلزا از کشاورزان کردستانی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری یک هزار و ۷۷۶ تُن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.

۱۷۷۶ تن کلزا  از کشاورزان کردستانی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری با بیان اینکه کشاورزان استان تا پایان مرداد ماه برای تحویل دانه‌های روغنی به مراکز خرید فرصت داشتند، اظهار کرد: کلزا بیشترین سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان را داشته و در این فرصت دو ماهه هزار و ۷۷۶ تُن و ۱۴۱ کیلوگرم کلزا از کلزا کاران استان خریداری شد.

وی تعداد مراکز خرید کلزا در استان را شش مرکز اعلام کرد و افزود: مجموع کلزای خریداری شده در استان توسط ۲۲۷ کلزا کار استان در قالب ۳۸۹ محموله به مراکز خرید تحویل داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی کلزا امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

سپری یادآور شد: ارزش کلزای خریداری شده در استان هفت میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۸۸ تومان بوده که ۱۰۰ درصد آن به حساب کلزاکاران استان واریز شده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان خرید کلزا مربوط به شهرستان‌های سقز با ۵۷۸ تُن و ۷۴۰ کیلوگرم، دهگلان با ۵۶۷ تُن و ۸۷۰ کیلوگرم و قروه با ۳۸۳ تُن و ۳۰۵ کیلوگرم است و ۱۳۹ تُن و ۴۴۰ کیلوگرم کلزا هم در شهرستان کامیاران، ۹۲ تُن و ۴۶ کیلوگرم در مریوان و ۱۴ تُن و ۷۴۰ کیلوگرم در بیجار تحویل مراکز خرید شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید