Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان

612 هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ‌از نهم خرداد ماه امسال تاکنون 612 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان طعمه حریق شده است.

612 هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سعدی نقشبندی اظهار کرد: در سال‌جاری با همت جامعه محلی و انجمن‌های مردم نهاد اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و کنترل و اطفاء حریق در سطح استان انجام شد.

وقوع 90 فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی کردستان

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: از نهم خردادماه آتش‌سوزی در سطح منابع طبیعی استان شروع شد و تاکنون بیش از 90 فقره حریق در سطح ۶۱۲ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان رخ داده است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در رابطه با اطفاء حریق و حراست از منابع طبیعی، ورود و مشارکت بسیار خوب مردم به ویژه انجمن‌های مردم نهاد بوده است.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کمبود اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای، اما با توجه به اهمیت و جایگاهی که فعالیت‌های آبخیزداری و جنگل‌داری و مرتع‌داری در کشور وجود دارد امسال هم مانند سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

تخصیص 18.5 میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی کردستان

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری کردستان از اختصاص 18 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به حوزه  آبخیزداری، جنگل‌داری و مرتع‌داری استان خبر داد و گفت: 2 میلیارد تومان از این میزان به حوزه جنگل‌داری، 2 میلیارد تومان به حوزه مرتع‌داری و مابقی به حوزه آبخیزداری اختصاص داده شده است.

نقشبندی تصریح کرد: در کنار اینکه محدودیت‌های قانونی را در مقابله با هجمه سودجویان به عرصه‌های جنگلی و قاچاق چوب و غیره اعمال می‌کنیم، تامین نهال صنوبر برای توسعه زراعت چوب در استان کردستان مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه میانگین بهره‌برداری از یک هکتار زراعت چوب در طول سه سال نزدیک به 22 میلیون تومان است، گفت: از تمام مردم ساکن در روستاها انتظار داریم اگر عرصه‌ای در اختیار دارند که امکان تامین آب برای آن مهیا است و یا عرصه منابع طبیعی است نهال صنوبر در اسفند ماه در اختیار آنها قرار دهیم که با غرس نهال‌ها بعد از سه سال از کاشت به سودهی می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید