Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

افزایش ۴۰ هزارتنی محصولات باغی در کردستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باغات استان کردستان با افزایش ۴۰ هزارتن محصول باغی، امسال پر بارتر از سال گذشته بود.

افزایش ۴۰ هزارتنی محصولات باغی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حاجی میرزایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال بهره‌برداران کردستانی ۴۰۰ هزار تن انواع میوه‌های دانه‌دار، هسته‌دار و خشکباری را از باغ‌های خود برداشت کردند.

او افزود: این میزان محصولات باغی در سطح ۵۰ هزار هکتار باغ در استان برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به افزایش ۴۰ هزارتنی محصولات باغی در مقایسه با سال گذشته افزود: افزایش بارندگی مناسب سال جاری، به‌کارگیری روش‌های بهینه تغذیه، آبیاری قطره‌ای و مبارزه صحیح با آفات و بیماری‌ها ازجمله دلایل افزایش محصولات باغی در این استان است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه استان کردستان از نظر سطح باغات در رتبه بیست و سوم کشور قرار دارد افزود: این استان در تولید محصولات باغی در رتبه بیست و یکم کشور قرار دارد و میزان تولید هم ازمیانگین کشوری بیشتر است.

او توسعه باغات را از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان دانست و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و اراضی شیب داراستان، هزارو ۵۰۰ هکتاربه باغات این استان افزوده خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت:برداشت میوه‌های هسته دار در استان از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید