Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان

رونق تولید در کردستان نیازمند تسهیلات بانکی است

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بانک ها موظفند با اعطای تسهیلات از واحدهای راکد استان حمایت و به رونق تولید استان کمک کنند.

رونق تولید در کردستان نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان در سنندج افزود: این کارگروه موظف است از طرح های اولویت دار و تولید کننده استان حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده است  اظهار کرد: این کارگروه موظف است با حل مشکلات مالی این واحدها بستر فعالیت واحدهای تولیدی را فراهم کنند.

وی به شرکت دامپروری شیر دام کردستان اشاره کرد و گفت:  این واحد تولیدی که تولید کننده گوشت و شیر و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و مطالبات مردم است نیازمند حمایت ویژه است.

وی افزود: در سال رونق تولید باید از طرح های اولویت دار و تولیدی مانند گاوداری حمایت ویژه ای شود و در این کارگروه بدهی های این واحدها تعیین تکلیف کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت برکت کردستان گفت: این گاوداری حدود ۱۲ میلیارد تومان به بانک  سپه بدهی دارد.

به گفته وی این واحد تولیدی توانسته زمینه اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت دامپروری شیر دام کردستان ضمن بیان مشکلات واحد تولیدی و مزایای این کارخانه گفت: این واحد تولیدی از ظرفیت ۲۵۰۰  راس گاو تولید کننده گوشت و شیر استان است و حدود ۲ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

در این جلسه تعاونی ۲۰۱۱ کوهرنگ گاوداری بانک کشاورزی، گلخانه فریدون گل محمدی، مرغداری زهرا شهبازی، مرغداری کیومرث فتحی، دامداری  رحیم رحیمی، گلخانه کال مریوان کشاورزی، شرکت تعاونی ۳۰۵۵ مرغ انوشه کشاورزی، طرح مرغ مادر  از طرح هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرقت و مشکلات و موانع پیش روی تولید این واحدها مطرح شد.

مدیران این واحدها خواستار حمایت بانک ها، اعطای تسهیلات و بخشودگی بخشی از بدهی ها شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید