Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بانه عنوان کرد؛

بانه پیشرو در توسعه صنعت دامداری و مرغداری استان کردستان

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: در چند سال اخیر وضعیت دامداری بانه رو به توسعه بوده است، به ویژه در تبدیل دامداری سنتی به صنعتی و اصلاح نژاد دام و پرورش نگهداری دام های اصلاح شده و پر تولید از جمله پرورش گاو (سمینتال) که یک نژاد گوشتی شیری است.

بانه پیشرو در توسعه صنعت دامداری و مرغداری استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه، با اشاره به توسعه صنعت دامداری در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۳ هزار راس دام سنگین دربانه در حال فعالیت است، که هزارو صدوهشتاد و هشت تن گوشت قرمز تولید می‌کند و نیز در راستای طرح پیشران تولید گوشت قرمز  افزایشی مقرر است، ظرف ۵ سال (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲)  با توسعه دامداری مقدار  ۱۳۰۰ تن دیگر به آن اضافه شود.

وی افزود: یک واحد صنعتی ۵۰۰ راسی در روستای میرآباد سفلی با آخرین تکنولوژی و فناوری روز احداث و فعال است و چندین واحد صد راسی پرورش گوساله در شهرستان و یک واحد پرورش بز( سانن و آلپاین) در روستای خواجه امیر در حال فعالیت است.

شریفی در ادامه بیان کرد :چندین پروانه وجواز تاسیس در زمینه پرورش و نگهداری دام در حال صدور است با توجه به افزایش قیمت گوشت در چند سال اخیر وجود مراتع سرسبز و مناسب این شهرستان را به یکی از قطب‌های دامداری در سطح استان کردستان تبدیل کرده است.

 وی با اشاره به توسعه صنعت مرغداری در این شهرستان عنوان کرد: در صنعت مرغداری تمام حلقه های زنجیر تولید مرغ اعم از پرورش مرغ مادر و تولید جوجه یک روزه، واحد پرورش مرغ گوشتی و وجود کشتارگاه صنعتی طیور، کارخانه خوراک و دام طیور در شهرستان بانه فعال است.

 شریفی ادامه داد:۷۷ واحد پرورش مرغداری گوشتی در سطح شهرستان فعال است و مرغداری مهمترین صنعت دربانه است و رتبه چهارم را در سطح استان کردستان به خود اختصاص داده است.

 وی تشریح کرد: 16 هزار و دویست و نه کندوی زنبور در بانه وجود دارد و بیش از ۶۱۸ نفر در این شهرستان مشغول به فعالیت در زمینه زنبورداری هستند که سال گذشته ۱۲۲ تن عسل در بانه تولید شد و علاوه بر تولید عسل،تولید ژله رویال در برنامه توسعه زنبورداری شهرستان است که سال گذشته بیش از ۱۰ کیلو ژله رویال در این شهرستان تولید شد.

وی عنوان کرد: ۱۴ واحد تولید پرورش ماهی‌های سردآبی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت است که در مجموعه سالیانه ۱۹۰ تن ماهی سرد آبی  (قزل آلا ) و گرم آبی (ماهی رودخانه ای) تولید می شود.

 وی در پایان اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی  وتوسعه هر چه بیشتر ورونق تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری و باغداری از برنامه‌های جهاد کشاورزی بانه بوده واز همه صاحبان سرمایه درخواست می‌شود با مراجعه به جهاد کشاورزی و اطلاع از طرح‌های کشاورزی سمی در تولید و اشتغال و کاهش بیکاری در شهرستان داشته باشند وجهاد کشاورزی بانه نیز آماده هرگونه همکاری و راهنمایی وتسهیل امورات در این زمینه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید