Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی بیش از 60 هزار تن گندم در سقز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفتک امسال تاکنون بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان سقزی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدنافع علایی‌نیا، اظهار کرد: از دهم تیرماه جاری برداشت گندم در این شهرستان آغاز شده و گندم توسط مراکز خرید شبکۀ تعاون روستایی و دیگر مراکز خرید از کشاورزان این شهرستان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری شاهد بارش نزولات آسمانی تقریبا مناسب بودیم پیش‌بینی می‌شود بیش از 180 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان سقزی خریداری شود.

علایی‌نیا گفت: 3 سال پیش 215 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سقزی خریداری شد که در تاریخ خرید گندم شهرستان بی‌سابقه بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز همچنین اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون 506 هزار تن محصول کلزا نیز از کشاورزان سقزی خریداری شده است.

وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی همواره در زمینه‌های مختلف کاشت، داشت و برداشت همراه کشاورزان بوده‌اند که افزایش تولیدات کشاورزی در شهرستان را به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی سقز تعداد بهره‌برداران گندم این شهرستان را 18 هزار نفر بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از محل فروش گندم بیش از 400 میلیارد تومان عاید کشاورزان شود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته سقز در زمینه تولید گندم رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است، از پرداخت به موقع پول گندمکاران توسط دولت خبر داد.

علایی‌نیا افزود: هم‌اکنون 11 مرکز خرید، گندم تولیدی شهرستان را خریداری و در زمینه حمل و نقل این محصول استراتژیک و ذخیره آن مشکلی نداریم.

انتهای پیام