Iranian Agriculture News Agency

کاهش هزینه‌های دولت با اجرای پروژه‌های آب‌وخاک

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان از اراضی پایاب سد عباس آباد و مزرعه تحت کشت سیب زمینی شهرستان بانه بازدید کرد.

کاهش هزینه‌های دولت با اجرای پروژه‌های آب‌وخاک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان و هیئت همراه، از اراضی پایاب سد عباس‌آباد و مزرعه تحت کشت سیب زمینی به مساحت ۱۱۰هکتار، شهرستان بانه بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، محمد فرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: ۷۶۰ هکتار از اراضی شهرستان بانه به‌صورت آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره ای) است که عمدتاً به‌صورت بارانی است.

وی اذعان کرد: پروژه آبیاری اراضی سد عباس آباد  شهرستان بانه که به صورت تعاونی شامل ۱۲۵ بهره بردار و ۲۳۶ هکتار است به صورت آبیاری تحت فشار انجام می‌شود.

سپری افزود: ۸۵ درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار که به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است، به صورت وام بلاعوض توسط دولت پرداخت شده و مابقی به صورت همیاری توسط کشاورزان پرداخت شده است.

وی همچنین  بیان کرد: ۱۱۰ هکتار از اراضی عباس‌آباد زیر کشت محصول سیب زمینی قرار گرفته که آبیاری آن  به صورت  تحت فشار بارانی  وبا استفاده از خط انتقال لوله آب از سد عباس آباد با مشارکت جهاد  کشاورزی انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه از تلاش و اقدامات مدیریت  آب منطقه ای استان کردستان  برای همکاری در پروژه های آبیاری  کشاورزی  تقدیر و تشکر کرد و گفت: در صورت هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در مرحله شروع پروژه های آب و خاک، هزینه‌های بسیار کمتری نصیب دولت می شود و مصرف برق نیز با استفاده از پروژه های جدید و نوین آبیاری بسیار بهینه می‌شود.

در این بازدید ضمن بررسی مشکلات دسترسی کشاورزان به آب  اراضی کشاورزی مورد نیاز ، مسئله تکمیل میزان باقیمانده انتقال آب از سد عباس آباد به شهر بانه نیز مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و مقرر گردید در اسرع وقت نسبت به بهره‌مندی کشاورزان این منطقه  اقدام و در خصوص تکمیل انتقال آب از سد عباس آباد به شهر بانه نیز با توجه به خرید قبلی لوله انتقال آب در اسرع وقت  عملیات حفر کانال و لوله گذاری نیز اجرایی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید