Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی کردستان:

هفت کشتارگاه کردستان در عید قربان امسال آماده ذبح دام هستند

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:هفت کشتارگاه در شهرستان های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد، بیجار و دیواندره در روز عید قربان آماده ارائه خدمات به مردم و ذبح دام به صورت رایگان هستند.

هفت کشتارگاه کردستان در عید قربان امسال آماده ذبح دام هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: با توجه به اینکه هرساله در استان ما دو روز به عید قربان اختصاص پیدا می‌کند از این روی مراکز کشتارگاه ما در روزهای پنج شنبه و جمعه آمادگی ارائه خدمات به مردم استان را دارند.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند حیوان را ذبح کنند با مراجعه به کشتارگاه‌ها و بازدید حیوان از لحاظ سلامت می‌توانند حیوان را ذبح و با ماشین یخچال دار گوشت را به مکانی در شهر به صورت رایگان منتقل کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال هیچ مرکز عرضه دامی در استان نداریم ادامه داد: برای امسال همانند سال‌های گذشته ۶۰ اکیپ در تمام نقاط استان برای بازرسی از چگونگی ذبح دام خانگی مستقر هستند.

ورمقانی عنوان کرد: سامانه پیامکی ۱۵۱۲ برای آگاهی از چگونگی ذبح دام در دو روز پنج شنبه و جمعه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هفت مرکز کشتارگاه در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد، بیجار و دیواندره جدا از شهرستان‌های قروه، کامیاران و دهگلان که تعطیل هستند در روز عید قربان آمادگی ارائه خدمات به مردم هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در پایان به کشتارگاه طیور شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی و رفع نواقص بهداشتی این مرکز پلمپ خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید