Iranian Agriculture News Agency

بیش از سه هزار میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کردستان سرمایه‌گذاری شد

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید با استفاده از تسهیلات بانکی مصوب سه هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال در بخش تجهیز و خرید مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان سرمایه گذاری شد.

بیش از سه هزار میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کردستان سرمایه‌گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حسین آقاعزیزی اظهار کرد: با استفاده از این میزان سرمایه‌گذاری ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان از ۱.۷۲ اسب بخار در هر هکتار به ۲.۲ اسب بخار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این شاخص پنج دهم اسب بخار از ۱.۷ اسب بخار میانگین کشوری بالاتر است، اضافه کرد: با توجه به این شاخص، کردستان در کشور ضریب اول در رتبه مکانیزاسیون را دارد و ۹۸ درصد از کشت و برداشت گندم در استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در نتیجه این عملکرد دولت هم اکنون حدود ۱۰۰ درصد عملیات خاک ورزی، ۹۸ درصد کاشت، ۶۰ درصد داشت، ۹۵ درصد برداشت محصولات کشاورزی (عمدتاً زراعت) در این استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

آقاعزیزی با با بیان اینکه بهبود وضعیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد بیشتر کشاورزان می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تسهیلات مکانیزاسیون در راستای تثبیت اشتغال پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در نتیجه پرداخت سه هزار و ۸۳۹ میلیارد ریالی تسهیلات بانکی به متقاضیان این استان از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۸ چهار هزار و ۳۴ دستگاه تراکتور، ۲۱۱ دستگاه کمباین، یک هزار و ۳۴۸ دستگاه ادوات خاکورزی حفاظتی، بذر کار کشت مستقیم و بذرکارهای کشت غلات خریداری و به ناوگان مکانیزه کردستان اضافه شده است.

آقاعزیزی گفت: کردستان دارای ۲۷ هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و ۳۱ دستگاه کمباین و ۶۰ هزار دستگاه ادوات کشاورزی است که حدود ۶۰ درصد از این وسایل عمری بالای ۲۵ سال دارند و نیازمند نوسازی هستند که با توجه به این مساله و انجام فعالیت‌های ترویجی کردستان در چند سال گذشته هواره در رتبه اول جذب تسهیلات این بخش قرار گرفته است.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: امسال نیز ۹۲۰ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به این استان برای خرید تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی تخصیص یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید