Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۴۰ درصد از اراضی آبی کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که منجر به صرفه جویی سالانه ۲۲۶ میلیون مترمکعب آب شده است.

۴۰ درصد از اراضی آبی کردستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تاکنون ۱۴ هزار و ۹۲۲ هکتار از اراضی آبی استان به سیستم‌های آبیاری نوین کشاورزی تجهیز شده که حدود ۲۶.۵ درصد از ۵۶ هزار و ۵۰۳ هکتار اجرا شده از سال ۷۲ تاکنون است.

وی افزود: ۵۶ هزار و ۵۰۳ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری شامل ۴۸ هزار و ۸۷۷ هکتار بارانی، چهار هزار و ۸۵۴ هکتار قطره‌ای و دو هزار و ۷۷۲ هکتار کم فشار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تولید محصول خشک به نسبت آب مصرفی از شاخص‌های عملکردی کشاورزان هر منطقه است که این نسبت در کردستان با اقدامات انجام یافته از جمله تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین ۱.۵ کیلوگرم ماده خشک به ازای هر یک متر مکعب آب مصرفی بوده که حدود ۳۰۰ گرم از میانگین ۱.۲ کشور بالاتر است.

سپری یادآور شد: تاکنون یک هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کردستان هزینه شده و هم اکنون نیز استان کردستان با توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ۴۰ درصد اراضی خود رتبه اول کشور را داشته و حدود ۱۸ درصد از میانگین ۲۲ درصد کشور بالاتر است.

وی بیان کرد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی این استان موجب ایجاد شغل برای سه هزار و ۹۸۰ نفر و تثبیت شغل ۹۹۴ نفر در بخش‌های مختلف زراعی و باغی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید