Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

افزایش تولیدات کشاورزی در استان کردستان

امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی کردستان سرمایه‌گذاری، و تولیدات کشاورزی افزایش می یابد.

افزایش تولیدات کشاورزی در استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریالی، ۱۸۳ هزار و ۳۹۸ تن به ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی این استان اضافه می‌شود.

محمدفرید سپری افزود: این میزان سرمایه گذاری در ۱۰ زیربخش کشاورزی شامل آب و خاک، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، دام و طیور، شیلات، توسعه بازرگانی، صنایع تبدیلی و ترویج انجام می‌شود.

سپری گفت: منابع مالی این سرمایه‌گذاری‌ها از چهار محل شامل سه هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال از محل تملک ملی، یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال از محل تملک استانی، ۱۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات دولتی و ۲۹۲ میلیارد ریال نیز از محل خودیاری بهره‌برداران تامین خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این سازمان در نظر دارد امسال برنامه‌های توسعه‌ای خود را به سمت تحقق اهداف جهش تولید سوق داده تا علاوه بر رسیدن به افزایش ۱۸۵ هزار و ۳۹۸ تنی محصولات، موجبات ایجاد هفت هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی جدید و تثبیت ۴۰ هزار و ۳۰۵ شغل را فراهم کند.

وی یادآور شد: در این برنامه کاری بخش زراعت با پنج هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری بیشترین میزان پیش بینی را به خود اختصاص داده و پس از آن آب و خاک با چهار هزار و ۸۷ میلیارد ریال، دام طیور با ۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال و باغبانی با ۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سپری تأکید کرد: انتظار می‌رود با تحقق این میزان سرمایه گذاری میزان تولیدات فعلی کشاورزی کردستان از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید