Iranian Agriculture News Agency

رفع تداخل ۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی دولت تاکنون ۲۱۳ پلاک از اراضی استان رفع تداخل شده است.

رفع تداخل ۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان کردستان، با تأکید بر جدیت مجموعه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون در تسریع روند رفع تداخل اراضی گفت : در طول این مدت ۱۵۵ هزار و ۲۰۷ هکتار از مساحت پلاک‌های رفع تداخل شده به عنوان اراضی ملی تثبیت شده و ۱۲۰ هزار و ۸۰۵ هکتار نیز به عنوان اراضی غیر ملی تشخیص و تثبیت شده است.

 سپری افزود: مساحت اراضی رفع تداخل شده و تغییر نوعیت داده شده از ملی به غیر ملی در سطح استان ۵۲ هزار و ۶۱ هکتار بوده است.

 وی گفت : یک هزار و ۲۳۱ هکتار از این اراضی نیز از غیر ملی به ملی تغییر نوعیت داده شده است که تاکنون ۱۶۶ پلاک رفع تداخل شده، به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

سپری اضافه کرد : باید اعضای کمیسیون و بالاخص دبیرخانه کمیسیون رفع تداخل اراضی راهکار‌ها و پیشنهاد‌هایی عملی برای تسریع در روند اجرای رفع تداخل اراضی به کمیسیون ارائه دهند و همکاران مجموعه با جدیت و پشتکار بیشتری در این راستا فعالیت کنند.

وی گفت : برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری ، رفع تداخل ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان است که با روند پیش رو این مهم غیر قابل انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه فرایند رفع تداخل اراضی استان در شهرستان‌های کامیاران ، سروآباد و بیجار در طول سه ماه گذشته قابل قبول بوده است گفت : باید اعضای کمیسیون رفع تداخل اراضی در تمام شهرستان‌های استان با پشتکار و جدیت بیشتری این فرایند را پیش ببرند تا برنامه ابلاغی تحقق پیدا کند.

وی افزود: مجموعه جهاد کشاورزی همواره از پاک‌ترین و سالم‌ترین دستگاه‌های دولتی در استان بوده که ضمن اعتماد به همکاران مجموعه باید بحث نظارت بر اجرای امورات رفع تداخل کماکان و به خوبی انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید