Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان:

پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ هزار تن گندم از مزارع دهگلان برداشت شود

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۴۰ هزار تن گندم از سطح مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان دهگلان برداشت شود.

پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ هزار تن گندم از مزارع دهگلان برداشت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امیر مصطفایی با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: در سال زارعی جاری ۸۴ هزار هکتار سطح زیر کشت محصول گندم قرار گرفته که از این مقدار حدود ۷۷ هزار هکتار گندم دیم و هفت هزار هکتار آن نیز آبی است.

وی با اشاره به قیمت خرید این محصول، افزود: پیش بینی می شود که امسال ۱۴۰ هزار تن گندم در مزارع شهرستان برداشت شود و قیمت هر کیلوگرم این محصول در مراکز خرید با توجه به مصوب دولت ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان با بیان اینکه شهرستان دهگلان یکی از قطب های کشاورزی استان است، ادامه داد: این شهرستان هر ساله در حوزه کشاورزی به عنوان چهره های برتر در سطح کشور مطرح است و در زمینه محصولات استراتژیک کسب رتبه اول تا چهارم گندم را در استان دارا است.

مصطفایی در ادامه با اشاره به مراکز خرید گندم در شهرستان، یادآور شد: ۹ مرکز فعال و شبکه های تعاون روستایی با ظرفیت ذخیره سازی ۱۶۰ هزار تن اقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند.

وی بیان کرد: در زمان برداشت گندم ۱۲۰ دستگاه کمباین بومی و ۱۸۰ دستگاه کمباین مهاجر اقدام به برداشت این محصول در شهرستان می کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه و بالفعل خاص در زمینه تولید دیگر محصولات کشاورزی در این شهرستان، گفت: علاوه بر محصول گندم این شهرستان رتبه اول تولید کلزا در استان را دارد که در سال جاری هزار و ۱۶ هکتار اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می شود که بالغ بر سه هزار تن تولید و برداشت شود و در زمان برداشت هم به صورت تضمینی در مراکز خرید از کشاورزان خریداری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید