Iranian Agriculture News Agency

گندم مازاد کشاورزان سقزی در ۹ مرکز خریداری می‌شود

رییس اداره تعاون روستایی سقز از آغاز خرید گندم، کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: امسال ۹ مرکز خرید تعاون روستایی، گندم مازاد بر نیاز زارعان سقزی را با قیمت تضمینی خریداری و تحویل می‌گیرند.

گندم مازاد کشاورزان سقزی در ۹ مرکز خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایاناد ر استان کردستان، صادق بهزادی با اشاره به اینکه شروع خرید تضمینی گندم در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی این شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: هفت مرکز فعال و ۲ مرکز دیگر در صورت نیاز، آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز یکی از قطب های تولید گندم است، افزود: برای امسال، تولید ۱۸۵ هزار تن گندم در این شهرستان پیش بینی شده است.

بهزادی اضافه کرد: پارسال مراکز خرید گندم تعاون روستایی، ۵۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان سقزی را خریداری و تحویل گرفتند.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا، خرید طلای زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود بنابراین از کشاورزان و اعضای کمیسیون خرید تعاون روستایی درخواست داریم حتما مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

بهزادی یادآور شد: لوازم بهداشتی و اقلام ضدعفونی پیشگیری از کووید ۱۹ در مراکز بین اعضای کمیسیون خرید تعاون روستایی شهرستان توزیع شده تا از انتقال این بیماری جلوگیری شود.

رییس اداره تعاون روستایی سقز با بیان اینکه پارسال پول گندم کاران نهایتا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از تحویل گندم پرداخت شد، تاکید کرد: بهای گندم خریداری شده در اسرع وقت بعد از تحویل پرداخت می‌شود.  

سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان چهار هزار و ۸۰۰ هکتار با میانگین تولید پنج هزار کیلوگرم  و در کشت دیم هم ۸۹  هزار هکتار با میانگین تولید یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید