Iranian Agriculture News Agency

افزایش سالانه 13 هزار تن به تولیدات گوشت قرمز در کردستان

مجری طرح افزایش گوشت جهاد کشاورزی استان کردستان از اجرای طرح توسعه گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۱۳ هزار تن به تولیدات گوشت قرمز در کردستان اضافه می‌شود.

افزایش سالانه 13 هزار تن به تولیدات گوشت قرمز در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  وفا محمدی، طرح افزایش گوشت قرمز را جزء پروژه‌های توسعه جهاد کشاورزی در استان دانست و اظهار داشت: این طرح در کمیسیون مجلس مطرح شده و دارای مجوز ستاد اقتصاد مقاومتی است‌.

وی با اشاره به اینکه طرح در بازه زمانی پنج ساله توجیه اقتصادی دارد، اجرای طرح توسعه‌ای در استان را نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و نیز ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات تملکی دانست.

محمدی افزود: با اجرای این طرح ۱۳ هزار تن به تولیدات گوشت قرمز استان اضافه می‌شود.

افزایش تولید گوشت قرمز در استان همچنین منجر به افزایش تولید ۲۳۵ هزار تن شیر نیز می‌شود

 مجری طرح افزایش گوشت جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: افزایش تولید گوشت قرمز در استان همچنین منجر به افزایش تولید ۲۳۵ هزار تن شیر نیز می‌شود و سالانه یک هزار و ۷۴ میلیارد تومان به درآمد استان اضافه می‌کند.

وی همچنین افزود: اجرای این طرح، اشتغال پایدار و مولد ایجاد می‌کند و منجر به اشتغال‌زایی هفت هزار و ۲۵۹ نفر و تثبیت شغل ۱۵ هزار و ۱۶۶ نفر نیز می‌شود.

محمدی سرانه تولید گوشت قرمز در کشور را ۱۰ کیلوگرم و سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور را ۱۲ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: این شاخص در کردستان به ترتیب، 17 و 11 کیلوگرم است.

وی در ادامه گفت: سالانه یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار تن علوفه در استان تولید می‌شود که میزان مصرف مورد نیاز دام استان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

هرساله پنج هزار راس به واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی استان اضافه می‌شود

 مجری طرح افزایش گوشت جهاد کشاورزی استان کردستان ظرفیت واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی استان را ۲۵ هزار راس عنوان کرد و افزود: هرساله پنج هزار راس به واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت هفت هزار راسی و ظرفیت ۳۵ هزار دام صنعتی استان اظهار کرد: افزایش و تولید ۲۰۰ تن شیر خام و تولید گوساله نر، ایجاد پرواربندی در روستاها جزء برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

محمدی بهبود مدیریت آموزش به دامداران در راستای تامین نهاده مورد نیاز دام‌ها، پروژه‌های نیمه‌صنعتی در روستاها بمنظور پرواربندی گوساله و ایجاد گاو اصیل را جزء پروژه‌های توسعه‌ای برشمرد و گفت: ترکیب ژنتیک و تولید دوقلوزایی از پروژه‌های دیگر در دست اقدام جهاد کشاورزی کردستان است که امید است در آینده بتوانیم نژاد دورگه تولید کنیم.

مجری طرح افزایش گوشت جهاد کشاورزی استان کردستان زیرپوشش قراردادن ۱۸ هزار راس دام را نیازمند اعتبارات تملکی دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید