Iranian Agriculture News Agency

۳۸۵ هزار تن محصول کشاورزی از کردستان به خارج صادر شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۸۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرزهای این استان به خارج از کشور صادر شد.

۳۸۵ هزار تن محصول کشاورزی از کردستان به خارج صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، شهریار حنیفی اظهار کرد: ۳۸۵ هزار تن محصول کشاورزی صادر شده از این استان به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار معادل ۱۵ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری کل ارزش صادرات غیرنفتی از کردستان توسط گمرکان استان ۱۹۱ میلیون دلار برآورد شده است، افزود: محصولات کشاورزی از این میزان سهم ۵۹ درصدی دارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: از ۱۳۲ هزار تن از ۳۸۵ هزار تن محصول صادر شده از کردستان متعلق به تولیدات این استان بود و باقی نیز در سایر نقاط کشور تولید شده است.

حنیفی اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت آمریکا حلقه تحریم‌ها را تنگ تر کرده و بر بخش‌هایی از اقتصاد ایران مانند پتروشیمی، معدن و فولاد تحریم‌ها را تسری داده همین موضوع باعث تمرکز بیشتر بر صادرات بخش کشاورزی شده و این افزایش صادرات را به دنبال داشته است.

وی گفت: آمار میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در سه ماهه اول امسال بر اساس ارزش دلاری ۲۷ درصد نسبت به ۸۹ میلیون دلار مدت مشابه سال قبل و از نظر ارزش وزنی نیز ۸۹ درصد نسبت به ۲۰۴ هزار تن این مدت افزایش یافته است.

حنیفی تاکید کرد: محصول هندوانه با ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۳۰ میلیون دلار، سیب درختی با ۴۶ هزار تُن به ارزش ۱۲ میلیون دلار، خربزه با ۴۳ هزار تن به ارزش هفت میلیون دلار به ترتیب بیشترین میزان صادرات کشاورزی از گمرکات این استان به خارج از کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید