Iranian Agriculture News Agency

در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی کردستان مطرح شد

تاکنون 213 پلاک از اراضی کردستان رفع تداخل شده ا ست

سپری گفت: در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی دولت تا اکنون تعداد 213 پلاک از اراضی استان کردستان با مساحت 297 هزارو 414 هکتار رفع تداخل شده است.

تاکنون 213 پلاک از اراضی کردستان رفع تداخل شده ا ست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان امروز 7 تیر ماه 99  پنجاه و سومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان کردستان با حضور اعضای کمیسیون در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این جلسه با تاکید بر جدیت مجموعه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون در تسریع روند رفع تداخل اراضی استان گفت: در طول این مدت 155 هزار و 207  هکتار از مساحت پلاک های رفع تداخل شده به عنوان اراضی ملی تثبیت شده و 120 هزار و 805 هکتار نیز به عنوان اراضی غیر ملی تشخیص و تثبیت شده است.

وی ادامه داد؛ مساحت اراضی رفع تداخل شده و تغییر نوعییت داده شده از ملی به غیر ملی در سطح استان 52 هزارو 61 هکتار بوده است.

محمد فرید سپری اضافه کرد: یک هزارو 231 هکتار از این اراضی نیز از غیر ملی به ملی تغییر نوعیت داده شده است که تا  اکنون 166 پلاک رفع تداخل شده، به  دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: باید اعضای کمیسیون و بالاخص دبیرخانه کمیسیون رفع تداخل اراضی راهکارها و پیشنهاد هایی عملی برای تسریع در روند اجرای رفع تداخل اراضی به کمیسیون ارائه دهند و همکاران مجموعه با جدیت و پشتکار بیشتری در این راستا فعالیت کنند.

وی یاد آور شد، بر نامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری،  رفع تداخل 300 هزار هکتار از اراضی استان  است که با روند پیش رو این مهم غیر قابل انجام است.

سپری با بیان اینکه فرایند رفع تداخل اراضی استان در شهرستان های کامیاران، سروآباد و بیجار در طول سه ماه گذشته قابل قبول بوده تاکید کرد؛ باید اعضای کمیسیون رفع تداخل اراضی در تمام شهرستان های استان با پشتکار و جدییت بیشتری این فرایند را پیش ببرند تا برنامه ابلاغی تحقق پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن درفرایند رفع تداخل اراضی بر دقت و حساسیت موضوع  هم تاکید کرد و افزود: باید کارشناسان و اعضای کارگروه ها به نحوی عمل کنند که نه حقی از بهره برداران ضایع شود و نه منابع ملی به ناحق به فرد یا اشخاصی واگذار شود.

سپری یاد اور شد مجموعه جهاد کشاورزی همواره از پاکترین و سالم ترین دستگاه های دولتی در استان بوده که ضمن اعتماد به همکاران مجموعه باید بحث نظارت بر اجرای امورات رفع تداخل کماکان و به خوبی انجام شود.

گفتنی است کمیسیون رفع تداخل اراضی استان با حضور  رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرکل ثبت اسناد  و املاک استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و ...  و به دبیری مدیریت  امور اراضی سازمان جهادکشاورزی،  برگزار  می شود.

در آخرین جلسه کمیسیون رفع تداخل اراضی  4 پلاک استان  در  شهرستان های بیجار،  کامیاران و سروآباد بررسی و رفع تداخل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید