Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

کشاورزان دست دلالان را از چرخه خرید گندم در کردستان کوتاه کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کار ثبت‌نام گندم‌کاران در سامانه جامع پهنه‌بندی با هدف کوتاه کردن دست دلالان انجام شده است.

کشاورزان دست دلالان را از چرخه خرید گندم در کردستان کوتاه کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری با بیان اینکه فصل برداشت خوشه‌های طلایی گندم آغاز شده است، اظهار کرد: 90 مرکز آماده تحویل و خرید گندم تضمینی از کشاورزان کردستانی است.

وی با بیان اینکه هرساله از اول تیرماه برداشت گندم در مناطق معتدل استان همچون «کامیاران، سروآباد، مریوان، سنندج و بانه» شروع می‌شود، افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان 90 مرکز خرید با ظرفیت 720 هزار تن فضای سیلوی و 180 هزار تن فضای انباری را برای خرید گندم کشاورزان سازماندهی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته کار ثبت‌نام گندم‌کاران در سامانه جامع پهنه‌بندی با هدف کوتاه کردن دست دلالان، انجام شده است، تصریح کرد: باید کشاورزان در این سامانه ثبت‌نام کرده تا زمان تحویل محصول به مراکز خرید، با مشکل روبه‌رو نشوند.

سپری با بیان اینکه امسال تولید یک میلیون و 100 هزار تن گندم در کردستان پیش‌بینی شده است، گفت: قیمت خرید گندم در سال زراعی جاری ( از یک هزار و 700 تومان به دو هزار و 500 تومان) افزایش 47 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید