Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

کشاورزی محور توسعه کردستان است

اختصاص ۲۷ درصد ارزش ناخالص استان به بخش کشاورزی

محمدفرید سپری با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و تبریک این ایام به تمام فعالین این حوزه، اظهار کرد: به عرصه کشاندن افراد توانا و توانمندی روستایی با عناوین مختلف به ویژه درقالب تشکلهای کشاورزی باهدف رو در رو قرار گرفتن بهره برداران و مسئولین و اعلام خواسته های مورد نیاز این بخش از طریق رسمی و قانونی امری ضروری است.

کشاورزی محور توسعه کردستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و تبریک این ایام به تمام فعالین این حوزه، اظهار کرد: به عرصه کشاندن افراد توانا و توانمندی روستایی با عناوین مختلف به ویژه درقالب تشکلهای کشاورزی  باهدف رو در رو قرار گرفتن بهره برداران  و مسئولین و اعلام خواسته های مورد نیاز این بخش از طریق رسمی و قانونی امری ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: تحت عناوین مختلف افراد و بهره برداران روستایی را برای دفاع از حقوق خویش و مطالبه گری خواسته هایشان باید به میدان آورد.

ایجاد و توسعه تعاونی‌های روستایی چند منظوره در کردستان

وی با تاکید براینکه تعاونی‌های روستایی چند منظوره می توانند به فعالیتهای مختلف خدماتی، تولیدی، بازرگانی و ترویجی  بپردازند، اضافه کرد: این فعالیتها در راستای اهداف و سیاستهای حمایتی دولت برای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از روستاییان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: باتوجه به ارتباطات امروز و افزایش سطح توقع کشاورزان  باید اساس بازار محوری با تکیه بر توانمندی تشکل های کشاورزی و تعاونیها در راستای اجرای کشاورزی قراردادی  را در سطح استان اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت تعاونی ها و اتحادیه های بخش کشاورزی را می توان برای نمونه در زمان تهیه و توزیع نشاء چغندر در شهرستان سقز مشاهده کرد که به حق نقش مهمی در این راستا ایفا می کنند.

اختصاص 27 درصد ارزش ناخالص کردستان به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: 27 درصد ارزش ناخالص استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و این بخش 30 درصد اشتغال استان را هم به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی با توجه به این ظرفیت های از ویژگی و اهمیت خاصی برای مسئولان ارشد استان برخوردار است، اظهار کرد:  کشاورزی محور اصلی توسعه در این استان است از این رو فراهم آوردن بستر مناسب برای ارتقای سطح دانش تولیدکنندگان، از طریق انتقال روش‌ها و شیوه‌های جدید و کارآمد و تجارب ملی و بین‌المللی و توسعه توانایی‌ها و بهبود مدیریت بخش کشاورزی به عنوان یک امر مهم مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد شرایط مساعد برای حمایت‌های صنفی از تولیدکنندگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: گسترش تشکل‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی در سطوح مختلف، ایجاد شرایط مساعد برای حمایت‌های صنفی از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی از اولویت های مورد توجه استان در راستای توسعه کشاورزی است.

وی اظهار کرد: تشکل‌های بخش کشاورزی یک تشکل غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند و باید ضمن رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی ایران طبق اساسنامه فعالیت و زمینه توسعه هرچه بیشتر بخش کشاوزی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم در توسعه استان را فراهم سازند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید