Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح کاداستر در 5 هزار هکتار از اراضی سروآباد

پنج هزار هکتار اراضی ملی سروآباد نقشه برداری ثبتی شد.

اجرای طرح کاداستر در 5 هزار هکتار از اراضی سروآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از اجرای طرح کاداستر (فهرست نقشه‌برداری ثبتی است) در سطح پنج هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

کاداستر فهرست نقشه برداری ثبتی است یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرز‌های آن سند مالکیت صادر کرد، کاداستر منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

مسلم مرادی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور تحت عنوان اخذ اسناد تک برگ برای اراضی ملی، اجرای این طرح در شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: اخذ اسناد مالکیت تک برگ اراضی ملی در اجرای قانون کاداستر و همچنین اصلاح اسناد پلاک‌های رفع تداخل شده در سال جاری با جدیت توسط اداره منابع طبیعی پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: در کنار اقدامات حفاظتی و آتش سوزی‌های احتمالی، از ابتدای امسال تاکنون اسناد مالکیت سه پلاک در سطحی معادل ۲ هزار هکتار طرح کاداستر اجرا شده و اسناد مالکیت تک برگ آن‌ها نیز اخذ شده است.

وی گفت: اسناد مالکیت ۲ پلاک دیگر که دارای مصوبه کمیسیون استانی رفع تداخلات است اصلاح شده و تعداد پنج پلاک دیگر نیز آماده چاپ سند است.

مرادی افزود: در شهرستان سروآباد ۸۱ پلاک ثبتی در مساحت ۱۱۷ هزار هکتار اراضی ملی فاقد سند وجود دارد که باید در قالب اجرای قانون کاداستر اسناد تک برگی آن‌ها اخذ و صادر شود.

وی تأکید کرد: از ۸۱ پلاک ثبتی این شهرستان، تاکنون ۱۳ پلاک قانون رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی در آن‌ها اجرا شده که از این تعداد چهار پلاک سند آن‌ها اصلاح، ۹ پلاک دیگر در دست اقدام است که به زودی سند مالکیت اراضی ملی آن‌ها نیز اصلاح می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد افزود: این شهرستان با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر فاقد اداره ثبت اسناد و املاک بوده و تمام امور ثبتی آن در واحد ثبتی شهرستان مریوان انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید