Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۱.۵ میلیون تن گندم در کردستان تولید می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس خود اظهار بهره‌برداران از میزان سطح کشت گندم پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید این محصول استان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

۱.۵ میلیون تن گندم در کردستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری در جلسه خرید گندم اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۶۲۳ هزار و ۷۷۸ هکتار از اراضی استان زیر پوشش کشت پاییزه رفته که ۵۹۰ هزار و ۴۵۰ هکتار  ان گندم بوده که حدود ۱۰۰ درصد این اراضی هم اکنون در مرحله داشت است.

وی یادآور شد: با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی بر اساس خوداظهاری کشاورزان یک میلیون و ۵۰۰  هزار تن گندم در این استان تولید می‌شود که خرید تضمینی یک میلیون تن آن بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مشکل اندازه الک یکی از چالش‌های برداشت گندم در این استان است که برای رفع این مشکل با وزیر جهاد کشاورزی مکاتبه انجام شده و در حال پیگیری تعیین سازو کاری در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز حمل و نقل هرنوع گندم بدون مجوز شرکت غله و خدمات بازرگانی ممنوع است یادآور شد: آماده سازی مراکز خرید، پیگیری تخصیص هزینه حمل به منظور تشویق بهره براداران، زمان‌بندی آغاز برداشت و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی از ضرورت‌های اماده سازی خرید تضمینی این محصول است.

مقرر شده در سال زراعی جاری حدود ۱۰ درصد از گندم مورد نیاز کشور در استان کردستان به صورت تضمینی خریداری شود که با این اقدام ۲۵ هزار میلیارد ریال عاید بهره‌برداران استان می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید