Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از ۱۲۷ هزار تن محصول کشاورزی در کردستان فرآوری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته در صنایع تبدیلی این استان، ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ تُن از انواع محصولات کشاورزی فرآوری و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شد.

بیش از ۱۲۷ هزار تن محصول کشاورزی در کردستان فرآوری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، اظهار داشت: هم اکنون در این استان ۱۴۵ واحد فرآوری و  صنایع تبدیلی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۴۸۹ شغل مستقیم فعال است که سال گذشته در این واحدها ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ تن انواع محصولات کشاورزی فرآوری شده است.

وی اضافه کرد: این میزان محصول فرآوری شده شامل هشت هزار و ۳۰۲ تن محصولات باغی،  ۲۷ هزار و ۶۴۰ تُن محصولات دام و طیور و ۹۱ هزار و ۷۱۰ تُن محصولات زراعی بوده که موجب اشتغالزایی مستقیم ۳۶۲ نفر نیز شده است.

سپری یادآور شد: اهمیت صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی به لحاظ ایجاد ارزش افزوده، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی، امنیت غذایی و تولید مواد غذایی سالم برکسی پوشیده نیست و یکی از حلقه‌های مهم توسعه کشاورزی به شمار می‌رود.

بیش از ۴۷۹ میلیارد ریال تسهیلات در کردستان پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با همکاری بانک‌های عامل استان ۴۷۹ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال تسهیلات با هدف ایجاد ۴۰۹ شغل جدید به واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی این استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این میزان تسهیلات ۱۰۰ هزار و ۶۶۳ تن محصول فرآوری شده تولید خواهد شد، اظهار داشت: این میزان تسهیلات شامل ۴۲۸ میلیارد و ۷۵۰ تسهیلات احداث واحدها و ۵۰ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش است.

37پروانه بهره برداری در کردستان صادر شد

سپری یادآور شد: در سال گذشته ۳۷ پروانه بهره برداری با امکان ایجاد ۴۲۵ فرصت شغلی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی کردستان صادر شده که شامل چهار پروانه در بخش باغ، ۱۳ پروانه در بخش زراعت، پنج پروانه در بخش دام، هفت پروانه در بخش سردخانه، هفت پروانه در بخش انبار و یک پروانه در بخش شیلات است.

وی در خصوص جواز تاسیس‌های صادر شده سال گذشته در این استان نیز گفت: در این مدت ۸۰ فقره پروانه با ۷۸۸ شغل مستقیم صادر شده و علاوه بر آن ۹۶ طرح نیز با هفت هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال احداث است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید