Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۱۱.۷ درصدی ظرفیت گوشت مرغ در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان در سال ۹۷ حدود ۸۵ هزار تن بود که در سال ۹۸ با افزایش ۱۱.۷ درصدی به حدود ۹۵ هزار تن افزایش یافت.

افزایش ۱۱.۷ درصدی ظرفیت گوشت مرغ در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  فرید سپری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور تولید متوسط مرغ از ۱۳۰ میلیون به ۱۱۵ میلیون قطعه در ماه کاهش یافته است و در اوایل اردیبهشت امسال این میزان به ۱۰۵ میلیون قطعه کاهش یافت، این سیاست نیز در کردستان اجرا شد.

تعداد واحدهای گوشتی استان را در سال ۹۷ تعداد ۷۵۲ واحد به ظرفیت اسمی ۱۱۰ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: سال ۹۷ حدود ۸۵ هزار تن و نیز سال ۹۸ حدود ۹۵ هزار تن تولید استان  بوده، یعنی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، حدود ۱۱.۷ درصد تولید رشد داشته است.

وی اظهار کرد: ۴۰ درصد تولیدات استان در داخل استان مصرف و ۶۰ درصد به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

سپری یادآور شد: در شرایط تحریم اقتصادی به دلیل مشکلات ارزی ۲.۵ میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر بوده است اما اکنون مشکلات تامین ارزی حل شده است.

وی افزود: مشکلی در زمینه تامین ذرت وجود ندارد، اما در زمینه تامین کنجاله سویا با کمبود جدی مواجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدکننده دان مرغ با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی سهم تخصیص‌یافته دان مرغ به استان را بسیار کم دانست و افزود: تاکنون ۳۲ درصد دان مرغ به استان کردستان تخصیص یافته است که این میزان بسیار کم است.

سپری افزود: قرار شده از ذخایر استراتژیک پنج هزار تن دان به استان تخصیص یابد اکنون با تخصیص ۱۵۰ هزار تن موافقت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید