Iranian Agriculture News Agency

۹۷۰ هکتار از اراضی ملی سروآباد به کشاورزی تبدیل شد

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد از تغییر کاربری ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

۹۷۰ هکتار از اراضی ملی سروآباد به کشاورزی تبدیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  محمد رحیمی اظهار کرد: تا پایان فروردین ماه امسال تعداد ۱۳ پلاک در کمیسیون رفع تداخلات استان نهایی و منجر به تغییر کاربری ۹۷۰ هکتار از اراضی ملی به کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه  تعداد ۱۰ پلاک دیگر در مرحله ارسال به کمیسیون رفع تداخلات استان است، افزود: اجرای این طرح باعث رفع اختلافات بین کشاورزان و باغداران با منابع طبیعی شده و از ایجاد پرونده های قضایی جلوگیری و در نهایت حق به حقدار می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: فاز اجرایی طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۱۳۸۴ عملیاتی شده و در اکثر روستاهای شهرستان در حال انجام است، بطوریکه تاکنون بیش از ۱۱ پلاک به مساحت ۸۸۲ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

رحیمی از اجرای نقشه برداری اراضی در روستاهای منطقه اورامان خبر داد و گفت: نقشه برداری اراضی منطقه اورامان و روستاهای سطح شهرستان سروآباد در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های مهندسین مشاور ژئوپی و نو اندیشان ژیار در حال عملیات میدانی نقشه برداری از روستاهای منطقه اورامان و روستاهای محور ژریژه و ژاورود بخش مرکزی است که با اتمام این عملیات بالغ بر ٨۵ درصد از اراضی شهرستان نقشه برداری خواهند شد.

در اجرای شیوه نامه ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص در اجرای قوانین و مقررات موازی بر روی عرصه ای واحد که منجر به تشخیص متفاوت نوع و ماهیت آن عرصه می گردد، اجرا می‌شود.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید