Iranian Agriculture News Agency

ثبت‌نام 900 کردستانی در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تا امروز در کردستان بالغ بر 900 نفر در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 900 کردستانی در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سیداحمد ذکریایی‌نژاد اظهار داشت: در طول سال گذشته سامانه‌ای به عنوان سامانه بازارگاه در سازمان جهاد کشاورزی تعریف شد که خرید نهاده‌های کشاورزی از طریق این سامانه انجام ‌شود.

وی افزود: هدف از ایجاد سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی جلوگیری از توزیع نامناسب نهاده‌های کشاورزی، تثبیت قیمت‌گذاری و جلوگیری از واسطه‌گری است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در سامانه بازارگاه اطلاعات نهاده تا رسیدن به دست مصرف کننده به صورت دقیق ثبت خواهد شد و رصد و پایش تمام خدمات ارایه شده از مرحله تأمین، حمل و نقل تا مصرف نهاده‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در ستاد سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برای سامانه بازارگاه 5 نفر کاربر از میان همکاران تعریف شده است و در سال‌جاری طبق دستورالعمل جدید تمام مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی نیز به عنوان کاربران جدید معرفی و تعریف شدند.

ذکریایی‌نژاد خاطرنشان کرد: سامانه بازارگاه مانند یک شرکت سهامی خاص است که یک عده خاص به عنوان تامین‌کنندگان نهاده‌ها می‌توانند عرضه نهاده در آن انجام دهند و در مقابل یک عده خاص از جمله دامداران، مرغداران، تعاونی‌ها، کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، اتحادیه‌ها، عوامل خرید و ... به عنوان خریدار در آن معامله انجام دهند.

وی با بیان اینکه تا امروز در استان کردستان بالغ بر 900 نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند گفت: سال گذشته 433 مورد معامله مربوط به استان در این سامانه ثبت شده است که براساس آن حدود 23 هزار و 826 تن کالا شامل کنجاله سویا، ذرت و جو خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال خرید نهاده‌های کشاورزی فقط از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌شود گفت: در از ابتدای سال 99 تا امروز هم 140معامله توسط خریداران کردستانی در سامانه بازارگاه ثبت شده است که این تعداد معامله منجر به خرید حدود 11 هزار و 888 تن کالا شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید