Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

پیش‌بینی صادرات ۴۰ درصدی محصولات کشاورزی کردستان

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده در سال جهش تولید ۴۰ درصد محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادر خواهد شد.

پیش‌بینی صادرات ۴۰ درصدی محصولات کشاورزی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، شهریار حنیفی اظهار داشت: سال گذشته ۶۹۵ هزارتن کالا در بخش کشاورزی به ارزش ۳۳۷ میلیون دلار از مرزهای کردستان به خارج از کشور صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان کالای صادر شده در بخش کشاورزی کردستان معادل ۲۵ تا ۳۰ درصد محصولات تولید شده در این بخش است، اضافه کرد: کارخانه فرآوری محصولات باغی در شهرستان مریوان با ظرفیت ۸۰ هزار تُن آماده بهره برداری است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: سالانه ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می شود با راه اندازی واحد فرآوری مذکور یک چهارم تولیدات باغی استان امکان فرآوری پیدا می کنند و این در حالی است که تمام محصولات این بخش قابل فرآوری نیست و بخش زیادی از آن به صورت تازه خوری مصرف می شود.

حنیفی با اشاره به فعالیت دو واحد کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در کردستان، گفت: در سال جهش تولید و با توجه به فعالیت این واحدهای فرآوری، پیش بینی می شود میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان از لحاظ کمی و کیفی در حد مطلوبی قرار دارد و این مهم از دلایل موثر در افزایش صادرات آن است، یادآور شد: کردستان از لحاظ تولید محصولات باغی داری پتانسیل فراوانی است به گونه ای که در تولید  توت فرنگی و انگور سیاه در سطح کشور شناخته شده و دارای رتبه برتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید