Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان به 53 مورد رسید

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان کردستان گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان با یک هزار و 526 عضور به 53 مورد رسید.

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان به 53 مورد رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی در نشست با همکاران ترویج با رئیس سازمان گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان با یک هزار و 526 عضور به 53 مورد رسید.

محمد جعفر نگهدار اظهار کرد: تا کنون یک هزار و 526 عضو 53 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان 12 میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد اضافه کرد: این صندوق در افزایش معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بسیار موثر بوده است.

نگهدار با بیان اینکه این صندوق‌ها ماهیت توسعه‌ای دارند یادآورشد: برای اولین بار در کشور استان کردستان موفق شده با تجمیع ۲۲ مورد از این صندوق ها، صندوق استانی حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی را تشکیل دهد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نتیجه تجمیع این صندوق‌ها را تشکیل شدن یک شرکت نیم خصوصی اعلام کرد و افزود: سهم دولت در این شرکت ۴۹ درصد و سهم زنان ۲۲ روستای این استان از این شرکت ۵۱ درصد است.

وی اضافه کرد: اداره رسانه‌های ترویجی در سال گذشته اقدام به تولید و پخش چهار برنامه تلویزیونی 15دقیقه ای در قالب برنامه ریگا و تولید و پخش 172 برنامه رادیویی 15 دقیقه‌ای و 2 هزار و 580 دقیقه ساختار پیامی کلامی با موضوعاتی از قبیل زراعت ، باغبانی ، دام و طیور، مکانیزاسیون توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد:  در سال گذشته بیش از 14 هزار نفر روز دوره‌های مهارتی و بیش از 16 هزارو 300 نفر روز دوره و کارگاه  های ترویجی برای بهره براران بخش برگزار کرده‌ایم.

نگهدار افزود: در سال 98  بیش از یک هزار نفر روز بازدید های ترویجی و برای 185 هزار و 714  نفر بهره بردار، آموزشهای انفرادی توسط کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی ارائه شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید