Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

پژوهش در راستای اهداف توسعه بخش کشاورزی از اولویت‌ها است

همدلی لازمه هم‌افزایی بخش ترویج و تحقیقات کشاورزی

سپری گفت: پژوهش در راستای اهداف راهبردی و توسعه مسایل محوری بخش کشاورزی از اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان است.

پژوهش در راستای اهداف توسعه بخش کشاورزی از اولویت‌ها است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری روز گذشته در نشستی که محققین و اعضای مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با وی داشتند اظهار کرد:  حمایت فکری در پژوهش، ترویج و اشاعه علم کشاورزی و تبیین جایگاه بخش کشاورزی و روستایی در توسعه استان باید در مجموعه نهادینه شود.

وی افزود:  تشویق و ترغیب انجام پژوهش‌های اقتصادی کشاورزی و ایجاد فضای مناسب برای تبادل اندیشه‌های متخصصان و دست اندرکاران بخش کشاورزی و ایجاد تعامل بین محققین از دیگر امورات بسیار مهم در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان باید باشد.

سپری تاکید کرد: بخش ترویج و تحقیقات سازمان با ایجاد تغییر، بهبود نگرش و اصلاح رفتار از موازی کاری پرهیز نمایند تا دستیابی به فواید هم‌افزایی عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: برای تقویت نیروی انسانی حداکثر پیگیری خود را انجام میدهیم ولی با توجه با محدودیتهای حادث شده در خصوص اعتبارات و استخدام نیروی انسانی باید راهکارهای افزایش بهره وری نیروی انسانی در سازمان بررسی شود.

سپری بر آموزش شغلی مستمر مدیران و کارکنان، ارتقاء انگیزش میان کارکنان برای کار بهتر و بیشتر، ایجاد زمینه های مناسب ایجاد خلاقیت مدیران و کارکنان و برقراری نظام مناسب پرداخت مبتنی بر عملکرد تاکید کرد و افزود: باید وجدان کاری و صرفه جوئی به عنوان وظیفه همگانی در بهره وری مد نظر قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: کارکنان در هر سطحی از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارت های جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار از هر نوع که باشد، روش ها و اطلاعات جدیدی کسب کنند.

وی بر ضرورت کاربردی کردن پروژه‌های تحقیقاتی برای رفع نیاز کشور تاکید کرد و افزود: محققان بخش کشاورزی باید یافته‌های خود را در مزرعه عملیاتی کنند و آن را صرفا به ارتقای مدارج علمی منتهی نسازند.

سپری اضافه کرد: عملیاتی کردن طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در کشور که از پشتوانه دانشگاهی و علمی برخوردار هستند، علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، در بهبود وضعیت حوزه‌های مختلف و افزایش تولید نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: در شرایطی فعلی نیازمند جهش تولید هستیم و در بخش کشاورزی ظرفیت‌های مغفول که از چشم‌های عادی پنهان مانده، انتظار میرود محققین به تشریح و چگونگی موفقیت در این فعالیت‌ها هم بپردازند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید