Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی کردستان:

۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق صادر شد

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: در فروردین ماه سال جاری ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندی، اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از جمله پرتقال تامسون، پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی از طریق مرز رسمی باشماق مریوان به کشور عراق شده است.

وی افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است و این امر باعث شده صادرات محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و دامی و رشد اقتصادی در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار باشد.

مدیر تعاون روستایی کردستان ادامه داد: بازاریابی، فروش و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته یکی از سیاست‌های تعاون روستایی کشور و استان در سال جهش تولید است.

اسکندی یادآور شد: شبکه تعاونی روستایی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه بازاریابی، فروش و صادرات محصولات کشاورزی است و در میان تولید کنندگان از سرمایه اجتماعی بسیار زیادی برخوردار است که با سیاست‌گذاری درست برای این تشکل‌ها کمک شایانی به اقتصاد کشاورزی و سیاست‌های کلان اقتصادی کشورخواهد شد.

وی بیان کرد: رفع چالش‌های صادراتی به منظور رونق صادرات و برقراری توازن قیمت در بازار داخل (تنظیم بازار)، رعایت الگوی کشت برای مصرف داخل کشور و صادرات به کشورهای دیگر می‌تواند هم منافع کشاورزان و امنیت غذایی کشور را تأمین کند و هم ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه صادرات غیرنفتی که همواره از راهبردهای بلندمدت کشور در عرصه اقتصاد است را محقق کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید