Iranian Agriculture News Agency

۶۰ هزار هکتار از مزارع سقز آفت‌زدایی شد

مدیر جهاد کشاورزی سقز گفت: ۶۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به منظور مبارزه با آفات، سن مضر غلات و علف‌های هرز، آفت‌زدایی شد.

۶۰ هزار هکتار از مزارع سقز آفت‌زدایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد نافع علایی‌نیا اظهار کرد: مبارزه با آفات و علف های هرز یکی از عوامل موثر در کشاورزی مبتنی بر دانایی است که علاوه بر افزایش تولید، باعث حفظ کیفیت تولیدات می‌شود که این امر از ابتدای سال جدید توسط کشاورزان شروع شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اجتماعی اجتناب ناپذیری که از اواخر سال ۹۸ به وجود آمد، افزود: با کاهش حضور کارشناسان و مروجان بخش کشاورزی در عرصه‌ها،  این کاستی با تلاش کارشناسان و توسل جدی به روش‌های جایگزین و هزینه کردن از سرمایه اجتماعی کاملا بر طرف شد.

علایی‌نیا اضافه کرد: تا این مقطع نسبت به مبارزه با سن مضر غلات در سطح مزارع حدود ۳۰ هزار هکتار و مبارزه با علف‌های هرز نیز در حدود ۳۰ هزار هکتار با تاکید و راهنمایی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی اقدام شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل انتظار می رود علاوه بر کاهش پوره سن در ماه های آینده و راحت بودن مبارزه با آن، محصولات تولیدی به ویژه گندم که اساسی ترین محصول شهرستان است در صورت همراهی سایر عوامل و فاکتورهای موثر از تولید کمی و کیفی مناسبی برخوردار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سقز از کشاورزان خواست تا کماکان به اطلاع رسانی ها و توصیه های کارشناسان بخش کشاورزی توجه کنند تا تولیدات آنها از کمیت و کیفیت مطلوب برخوردار باشد و با این تدابیر محصول آنها پربارتر شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید