Iranian Agriculture News Agency

گندم‌کاران کردستانی برای مبارزه با علف های هرز مزارع اقدام کنند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان برای بهبود عملکرد محصول خود نسبت به سمپاشی مزارع در راستای مبارزه با علف های هرز و سن مزارع اقدام کنند.

گندم‌کاران کردستانی برای مبارزه با علف های هرز مزارع اقدام کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فریدون حامدی اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که زراعت گندم در استان و کشور دارد نیاز است که کشاورزان با مراجعه به مزارع خود علاوه بر رصد آفت سن مزارع غلات و یا بیماری های احتمالی قارچی، عامل محدود کننده رشد علف های هرز را نیز در مزارع استفاده کنند.

وی افزود: علف هرز بنا بر تحقیقات صورت گرفته می تواند بسته به تراکم آن در سطح مزارع بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بر عملکرد محصول تاثیر گذاشته و میزان تولید را کاهش دهد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه علف هرز می تواند در خلوص محصول برداشتی ایجاد مشکل کند، ادامه داد: زمان محدودی برای کنترل علف های هرز در مزارع وجود دارد.

حامدی یادآور شد: کشاورزان قبل از اینکه مرحله دوم ساقه تشکیل شود و گندم به ساقه برسد، فرصت دارند تا با استفاده از سموم انتخابی مزارع خود را سمپاشی کنند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده به اندازه کافی سم اقتصادی در استان موجود است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید