Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری هستند

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۶ هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فیروز احمدی اظهار کرد: ۵۶ هزار و ۱۲۰ هکتار  معادل حدود ۴۳ درصد از اراضی آبی استان کردستان به روش‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

وی اضافه کرد: ۴۸ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی آبی به سیستم آبیاری بارانی، چهار هزار و ۸۰۰ هکتابر به سیستم آبیاری قطره‌ای و نوار تیپ و دو هزار و ۵۷۰ هکتار به سیستم آبیاری کم فشار مجهز شدند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه  میزان اراضی آبی مجهز به سیستم آبیاری نوین در این استان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: میانگین کشوری تحت پوشش قرار گرفتن اراضی آبی به سیستم آبیاری نوین ۳۵ درصد است.

احمدی با بیان اینکه در ابتدای اجرای طرح تجهیز اراضی آبی به سیستم آبیاری نوین تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت می‌شد، اظهار کرد: از سال ۸۷ به بعد هم حداکثر تا ۸۵ درصد با اختصاص اعتبارات بلاعوض دولتی اجرا شده است.

وی یادآور شد: برای بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض هر کشاورزی که دارای مجوز آب از شرکت آب منطقه ای کردستان و مالکیت زمین باشد می‌تواند با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و ثبت نام در سامانه، نسبت به تکمیل پرونده وتهیه دفترچه مطالعاتی اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید