Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

صندوق توسعه عامل تقویت زنجیره‌های تولید کشاورزی در کردستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بیشتراز ۹۸درصد از بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می شود و جهاد کشاورزی نقشی هدایتی، حمایتی و برنامه ریزی را برعهده دارد.

صندوق توسعه عامل تقویت زنجیره‌های تولید کشاورزی در کردستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در نشست با مدیرعامل و همکاران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: بیشتراز ۹۸درصد از بخش کشاورزی توسط  بخش خصوصی انجام می شود و جهاد کشاورزی نقشی هدایتی، حمایتی و برنامه ریزی را برعهده دارد.

وی افزود: : با توجه به اینکه مردم استان کردستان در بخش کشاورزی سرمایه‌هایشان اندک است و در اینجاست که نقش و جایگاه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیشتر مشخص می‌شود در واقع این سرمایه‌های کم است که با سهم دولت جمع می‌شود وعدد بزرگی را رقم می‌زند که باعث خلق حماسه‌های بزرگی در این بخش می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به فعالیت های درخشان صندوق خرد زنان گفت: صندوقهای خرد که در زمینه قارچ وسبزیجات و بسته بندی فعالیت دارند، را می توان با ارائه تسهیلات ارتقا داده و برنامه ریزی بهتر درحوزه اشتغال و کیفیت تولید را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد : مهمترین موضوعی که در سالهای اخیر صندوق  به آن توجه داشته زنجیره ی تولید وهمچنین خرید کودشیمیایی وتزریق به موقع اعتبار در شبکه برای تهیه به  موقع کود است چرا که کود نقش فراوانی درافزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان دارد .

وی در ادامه عنوان کرد: اهمیت جایگاه صندوق  در رشد و توسعه بخش کشاورزی انکار نشدنی است  اعتقاد دارم که  سرمایه های کوچک این صندوق می تواند زمینه افزایش توسعه اقتصادی بخش کشاورزی را فراهم نموده و با حمایت از افراد ضعیف با پرداخت تسهیلات کم بهره از بروز زیان و خسارت به روستائیان جلوگیری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: باید با برگزاری جلسات متعدد و شناسایی افراد توانمند برای ایجاد زنجیره های تولید اقدام  نموده به ویژه در بکارگیری افراد نخبه و موفق زنجیره های تولید با توجیه اقتصادی مناسب در استان ایجاد شود.

سپری ضمن تشکر ازایجاد  صندوق سقز تحرک و تقویت این صندوق را خواستار شد و گفت: علاوه بر سقز در شهرستانهای مریوان، قروه و بیجار و دیگر شهرستانهای مستعد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ایجاد شود و در این زمینه استفاده از ظرفیت نخبگان این حوزه بسیار لازم و ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید