Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان:

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، بازوی قوی سازمان جهاد کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در نشست با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و حضور همکاران صندوق اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوززی همانند گذشته بازوی قوی سازمان جهاد کشاورزی استان است.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، بازوی  قوی سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، وی افزود: برای تحقق طرح‌هایی که در قبال تشکل‌های فعال بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است می‌توانیم از امکانات، پتانسیل  و توانایی صندوق استفاده کنیم و بتوانیم آنچه که در توان داریم در راستای  سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی در قبال  بخش کشاورزی انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر این سرمایه موجود این صندوق در استان 64 میلیارد و 500 میلیون تومان است البته ما ظرفیت این را داریم که بتوانیم بیشتر از این جذب سرمایه بخش خصوصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته امیدواریم سرمایه بخش دولتی هم محقق شود که به تبع آن بتوانیم سرمایه خصوصی بیشتری نیز جذب کنیم که این سرمایه‌ها در کانالی هدایت شود که منجر به رونق شود.

پاک‌سرشت عنوان کرد: هدف از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تجمیع سرمایه و هدایت سرمایه به سمت مسیری که منجر به تحقق اهداف و سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی باشد لذا صندوق استان تا این لحظه علاوه بر اینکه توانسته است  خدمتگزار تعاونی‌های فعال بخش کشاورزی به عنوان سهام‌دار باشد در بحث انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها توانستیم خدمات قابل توجهی به بهره‌برادران بخش کشاورزی چه در قالب حقیقی و چه حقوقی ارائه دهیم.

وی بر لزوم راه‌اندازی صندوق‌های شهرستانی تاکید کرد و گفت: برخی شهرستان‌ها توانایی و پتانسیل لازم رای ایجاد صندوق را دارند که با این کار  سرمایه‌های سرگردان این بخش جذب صندوق می‌شود و در مسیر درست هزینه می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه یکی از نقاط قوت صندوق‌‌ها بحث اعتبارات دولتی به عنوان مشوقی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی صندوق‌های  شهرستانی در راستای جذب سرمایه بخش خصوصی گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق زنان روستایی یک صندوق جدید و نوپا در استان است اما صندوق استان حمایت خوبی از آن داشته و مطمئنا  صندوق‌هایی هم که در آینده در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود حمایت خواهیم کرد.

 پاک‌سرشت ادامه داد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اقدامات خوبی در راستای حمایت از زنجیره‌های تولید و توزیع محصولات و نهاده‌های کشاورزی،  توزیع کود شیمیایی،  زنجیره تولید خیار، گوجه‌فرنگی، گوشت قرمز و گوشت مرغ و ... داشته که تمام اینها باعث شده که چه بهره‌برداران خارج از سهام و چه بهره‌‌برداران داخل اعتماد کافی را به ما داشته باشند.

وی تاکید کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم که در جهت پیشبرد  اهداف و سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از بخش کشاورزی نهایت همکاری را خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید