Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

باغداران کردستان آماده مقابله با سرمازدگی درختان باشند

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باغداران این استان با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و ورود سامانه بارشی و سرمای هوا، آماده مقابله با سرمازدگی درختان باشند.

باغداران کردستان آماده مقابله با سرمازدگی درختان باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مهدی فتحی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر نفوذ سامانه بارشی از امروز و استقرار آن تا پایان هفته جاری و احتمال بروز خسارت، ضروری است باغداران، گلخانه داران و سایر بهره برداران بخش باغبانی آمادگی لازم به منظور مقابله با مخاطرات پیش بینی شده برای چند روز آینده را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: استفاده از پوشش پلاستیکی در مزارع توت فرنگی جهت محافظت از بوته‌ها خصوصا اندام‌های زایشی با توجه به پیش بینی وزش باد و همچنین احتمال خسارت تگرگ و استفاده از قیم برای نهال‌های جوان در باغات جدیدالاحداث به منظور حفط استقرار و حفاظت از وزش باد شدید از جمله توصیه‌ها به باغداران است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در این مدت با توجه به وزش باد شدید و احتمال خسارت تگرگ بهره برداران از سالم بودن سازه‌ها و پوشش های پلاستیکی و بسته بودن درب و پنجره گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

فتحی گفت: حوادث غیر مترقبه نظیر سرمازدگی، تگرگ، سیل، باد و طوفان و خشکسالی سالیانه خسارت قابل توجهی به باغات کشور وارد می‌کند که سال گذشته میزان این خسارت‌ها سه هزار و ۷۴ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال بود.

خسارت‌های مربوط به بخش کشاورزی کردستان براثر حوادث غیرمترقبه در سال گذشته شامل یک هزار و ۹۹۰ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال به علت سرمازدگی و یک هزار و ۸۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال نیز بر اثر بروز سیلاب بود.

طبق اعلام هواشناسی با توجه به پایش نقشه‌های هواشناسی برای این استان از اواخر روز دوشنبه تا اواخرروز جمعه ۲۲ فروردین بارش‌های رگباری بهاری با رعد و برق و احتمال باش تگرگ پیش بینی می‌شود.

 بیشترین فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه و عمدتا در نیمه غربی استان بوده و از جمله مخاطرات ان آبگرفتگی موقت و سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش کمینه دمای هوا در صبح پنج شنبه بیشتر در نیمه شمالی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید