Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

ضرورت توجه و اهتمام بیشتر کشاورزان به مبارزه با آفات و تغذیه به موقع مزارع گندم

سپری اذعان داشت:محصول گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در استان کردستان از اهمیت خاصی برخوردار است براین اساس کشاورزان باید به مبارزه با آفات و تغذیه به موقع مزارع گندم توجه و اهتمام ویژه ایی داشته باشند.

ضرورت توجه و اهتمام بیشتر کشاورزان به مبارزه با آفات و تغذیه به موقع مزارع گندم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان محمد فرید سپری در اولین جلسه کمیته پـایش و پیش آگاهی زراعت اسـتان  اظهارکرد: باوجود تحریم های ظالمانه آمریکا برعلیه کشورمان، وزارت جهاد کشاورزی همچنان در راستای تحقق هدف ارزشمند خود که تامین امنیت غذایی کشور بوده و این اولویت در سازمان درحال انجام است.

وی افزود: برنامه های مهندسی شده و کاربردی در بخش کشاورزی کشور ترسیم شده و انجام آن به عنوان اولویت اقدامات این وزارتخانه در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با وجود بیماری کرونا یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت برنامه ریزی منظم برای  حضور کارشناسان در مراکزجهاد کشاورزی است. برای مبارزه با آفات و پیش اگاهی های کشاورزان لازم است مراکز جهادکشاورزی با رعایت مسائل فاصله گذاری کماکان فعال باشند و با صدور اطلاعیه لازم با توجه به زمان، مکان و مراحل هر محصول پیام های لازم به منظور پیشگیری از آفات و علفهای هرز را به موقع به کشاورزان اعلام شود.

 وی با تاکید بر رعایت اقدامات بهداشتی جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: با رعایت اصول و شرایط مبارزه با بیماری کرونا و رعایت فاصله های استاندارد مراکز باید باز و نسبت به ارائه خدمات برای مبارزه با آفات، تغذیه گیاهی اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد :تغذیه های به موقع گیاهی علاوه بر ارتقای کیفیت محصول، افزایش عملکرد را به همراه دارد و نباید در این مورد سهل انگاری شود و تغذیه صحیح و مبارزه به موقع با بیماری ها باید در اولویت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی باشد.

سپری با اشاره به اینکه محصول گندم یک محصول استراتژیک برای استان است گفت: اگر مبارزه به موقع با آفت و علفهای هرز و سن انجام نشود با افت کیفیت و کاهش عملکرد مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت :امروز شبکه های اجتماعی به عنوان بهترین ظرفیت اطلاع رسانی دردسترس کشاورزان قرار دارد علاوه بر بکارگیری  این ظرفیت ها می توان  با ارسال یک پیامک مسائل و موضوعات مورد نیاز و مفید را به کشاورزان عزیز اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: برای اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی به استان کردستان باید بیش از یک میلیون تن  خرید تضمینی گندم انجام شود تحقق این امر مستلزم همکاری و هماهنگی های لازم همچنین نظارت دقیق و منظم بر مزارع گندم است.

در حال حاضر  32هزار هکتار گندم ابی و 580هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شده است  این اقدام نشان از اهمیت این محصول برای استان و کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید