Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی

کردستان موظف به خرید ۹۸۹ هزار تن گندم شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: این استان در سال زراعی جاری موظف به خرید ۹۸۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی شده است.

کردستان موظف به خرید ۹۸۹ هزار تن گندم شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدصالح احمدی در اولین جلسه کمیته پـایش و پیش آگاهی زراعت استان اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی فعلی و رشد مناسب ساقه‌های گندم پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم در مزارع استان تولید شود.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز با توجه به نقش کردستان در تامین امنیت غذایی کشور، این استان را بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه موظف کرده ۹۸۹ هزار تن از این میزان محصول را به صورت تضمینی خریداری کند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال زراعی جاری ۵۹۰ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گندم رفته که ۴۰ درصد از این اراضی هم اکنون در مرحله پنجه دهی بوده و ۱۸ درصد نیز این مرحله را به تکمیل رسانده‌اند.

احمدی تاکید کرد: با وجود اینکه در سال زراعی جاری نزولات جوی ۴۰ درصد کاهش داشته‌اند اما به دلیل اینکه بارش‌ها در زمان مناسبی روی داده روند سبز شدگی در مزارع گندم استان نسبت به سال‌های گذشته مناسب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید