Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از ۸۲ هزار تن کود برای کشاورزان کردستان تامین شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۸۲ هزار و ۷۵۰ تن انواع کود شیمایی مورد نیاز کشاورزان این استان تامین شده است.

بیش از ۸۲ هزار تن کود برای کشاورزان کردستان تامین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان؛ محمدصالح احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون یکی از مهمترین مساله برای کشت‎های بهاره و داشت محصولات پاییزه تامین و تدارک نهاده‌های کشاورزی از جله کود بوده که در سال گذشته ۷۶ هزار تن از کود مورد نیاز تامین و توزیع شده و هم اکنون نیز ۶ هزار و ۷۵۰ تن دیگر نیز خریداری و در حال حمل به استان است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کشاورزان این استان  ۹۷ هزار تن کود شیمیایی تخصیص داشته‌اند و ۷۶ هزار تن تامین شده آن شامل ۵۸ هزار تن ازته، ۱۳ هزار تن فسفاته و چهار هزار و ۵۰۰ تن پتاسه است که تمامی این میزان تحویل کشاورزان شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:  ۶ هزار و ۷۵۰ تن کود اوره تامین شده در بهار امسال نیز به منظور مصرف سرک مزارع گندم وجو ز مبادی پتروشیمی‌های کرمانشاه وبندر امام (ره) درحال حمل به استان و شهرستان‌ها است ودر این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

۶۲۵ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان در پاییز سال ۹۸ تحت کشت محصولات زراعی گندم ، جو،نخود،کلزا،ماشک وخلر قرار گرفته است.

در این فصل ۵۹۰ هزار هکتار گندم، ۳۱ هزار هکتار گندم، یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا، یک هزار و ۱۰۰ هکتار نخود،  ۷۵ هکتار ماشک و خلر بوده که علی رغم کاهش بارندگی‌ها ، بدلیل پراکنش مناسب وشروع زود هنگام بارش‌های پاییزه وضعیت سبز ورویشی مناسبی دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید