Iranian Agriculture News Agency

مدیر دامپزشکی شهرستان دیواندره

میدان دام دیواندره با دستور قضایی پلمب شد

میدان عرضه دام شهرستان دیواندره برای حفظ سلامتی چوبداران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانونی پلمب شد.

میدان دام دیواندره با دستور قضایی پلمب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مدیر دامپزشکی شهرستان دیواندره با بیان اینکه در راستایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این میدان دام پلمب شد، اظهار کرد: دامداران و چوبداران جهت حفظ سلامتی خود و خانواده و همشهریان از مراجعه به میدان دام تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

اهون احمدی اضافه کرد: میدان عرضه و خرید و فروش دام، محل تجمعات تعداد زیادی افراد بود که روزانه از ساعت ۸ تا ۱۲ در این مکان اقدام به خرید و فروش دام زنده می کردند که این خود تهدید بزرگی برای انتقال ویروس کرونا است.

وی یادآور شد: فروش مرغ زنده از هر طریق و کانالی غیر قانونی و غیر بهداشتی است چون احتمال انتقال انواع بیماری های خطرناک مشترک انسان و پرندگان بخصوص آنفلونزا را بالا خواهد برد لذا با اینگونه مراکز نیز در سطح شهرستان برخورد می‌کنیم.

احمدی به حفظ سلامت شهروندان در این ایام تاکید کرد و افزود: مردم از خرید مرغ زنده در هر جا و مکانی خودداری کرده و فقط مرغ پرکنده کشتار روز را که زیر نظر بازرسین سازمان دامپزشکی کشتار  و بسته بندی شده و در مراکز مجاز تحت نظر شبکه دامپزشکی شهرستان توزیع می شود خریداری و مصرف کنند.

وی تاکید کرد: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان هر روزه به صورت نامحسوس از سطح بازار و مغازه‌ها بازدید کرده و با کسانی که بخواهند سلامت مردم را با فروش مواد پروتئینی تاریخ مصرف گذشته به خطر بیندازند به شدت برخورد خواهند کرد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید