Iranian Agriculture News Agency

پلاک گذاری ۵۵ درصد ادوات کشاورزی کردستان

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۵ درصد ادوات کشاورزی در این استان شامل حدود ۱۶ هزار دستگاه تاکنون پلاک گذاری شده است.

پلاک گذاری ۵۵ درصد ادوات کشاورزی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حسین‌آقا عزیزی گفت: هم اکنون در این استان ۲۹ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین فعالیت دارد که صاحبان ۱۶ هزار مورد از این دستگاه‌ها در ۲ مرحله نسبت به پلاگذاری اقدام کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه مرحله سوم پلاک گذاری ادوات کشاورزی از دی ماه امسال شروع شده و تاکنون مراحل پلاک گذاری ۲ هزار دستگاه به اتمام رسیده است، افزود: ۶ هزار پرونده دیگر نیز تکمیل شده و در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی برای اخذ پلاک قرار گرفته است.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: هم اکنون به صورت میانگین روزانه ۳۰۰ پرونده در استان تشکیل می‌شود که شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و مریوان از پیشتازان این اقدام هستند.

عزیزی اضافه کرد: صاحبان تمام دارندگان تراکتور و کمباین کشاورزی که خودروی آن‌ها فاقد پلاک انتظامی است می‌توانند تا ۳۱ فروردین سال آینده به شرکت‌های تعاونی کشاورزی محل سکونت خود برای پلاک گذاری مراجعه کنند.

اوگفت: با توجه به احتمال افزایش هزینه‌های پلاک گذاری و بیمه در سال آینده، دارندگان ماشین‌های کشاورزی خود گردان با مراجعه به تعاونی‌های شهرستان محل سکونت شان نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقرر است سال آینده سوخت بخش ماشین‌های کشاورزی از طریق کارت بانکی توزیع شود لازمه این کار شماره گذاری تمام تراکتور‌ها و کمباین‌ها بدون محدودیت سنی این ماشین آلات است.

عزیزی افزود: این سازمان با همکاری و پیگیری استانداری و سایر ارگان‌های ذیربط استان موفق به اخذ بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث سال‌های گذشته این ماشین‌آلات تا سه ماه دیگر یعنی آخر فروردین سال ۹۹ شده است.

او تاکید کرد: با توجه به فرصت زمانی محدود به منظور بهره‌مندی مالکان تراکتور و کمباین در استان که تاکنون نسبت به شماره گذاری این وسایل و هر نوع ماشین کشاورزی خود گردان خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

عزیزی اظهار داشت: مقرر شده معاونت راهنمایی و رانندگی و موسسه راهگشا با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نسبت به انجام مقدمات اجرای طرح اقدام و تاریخ شروع اجرای طرح را از طریق تعاونی تراکتورداران و کمباین داران اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید