Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۲۰۱ پلاک از اراضی کردستان تثبیت مالکیت شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات ناشی از اجرای مقررات موازی این طرح ۲۰۱ پلاک از اراضی این استان تثبیت مالکیت شده است.

۲۰۱ پلاک از اراضی کردستان تثبیت مالکیت شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری در جلسه مجازی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات استان با بیان اینکه این طرح در از سال ۱۳۹۴ شروع شده اظهار داشت: با تثبیت مالکیت در ۲۰۱ پلاک ۲۵۶ هزار و ۶۱۱ هکتار از اراضی استان شامل ۱۱۷ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی ملی و ۱۳۸ هزار و ۹۳۹ هکتار از اراضی غیرملی تعین تکلیف شد.

وی اضافه کرد: تا کنون نیز ۴۹ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی استان در ۲ بخش شامل ۴۸ هزار و ۷۶۹ از ملی به غیرملی و یک هزار و ۳۳ هکتار نیز از غیر ملی به ملی رفع تداخل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری نیز ۵۲ پلاک با ۶۰ هزار و ۵۶۰ هکتار تثبیت مالکیت و ۱۰ هزار و ۹۲۵ هکتار رفع تداخل شده که شهرستان دهگلان با ۱۱ پلاک و ۱۶ هزار و ۶۵۲ هکتار بیشترین میزان را از اجرای این طرح دارد.

جعفری یادآور شد:  تلاش در خاتمه دادن به قراردادهای سنوات گذشته که به دلیل تغییر دستورالعمل ها و شیوه نامه ها بلاتکلیف مانده بود به جد پیگیری شود.

وی گفت: عقد قرار دادهای جدید و قابل اجرا در سال آتی به مساحت 150 هزار هکتار در کل استان و  تدوین سرفصل های آموزشی جهت برگزاری دوره های آموزشی رفع تداخلات به تفکیک و در سطح مدیران، کارگروه های شهرستانی و  کارشناسان مهندسین مشاور طرف قرار داد که پس از تایید در سال آینده قابل اجرا است.

مساحت استان کردستان ۲۹ هزارو ۱۳۷ کیلومتر مربع است که یک میلیون ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار یا حدود ۱۰ درصد آن اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید