Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان

واسطه‌های توزیع میوه شب عید در کردستان حذف شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان بر حذف واسطه‌های توزیع میوه شب عید با هدف تثبیت قیمت‌ها در استان تاکید کرد و گفت: امسال به بهترین شیوه ممکن با قیمت مصوب پرتقال و سیب ایام پایانی سال در بازار عرضه می‌شود.

واسطه‌های توزیع میوه شب عید در کردستان حذف شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ،به نقل از ایرنا، خالد جعفری در سی و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: هر سال در ایام پایانی اسفند ماه بدلیل افزایش تقاضا شاهد گرانی برخی کالاها در بازار می‌شویم البته وضعیت بازار استان امسال از لحاظ تامین کالای اساسی، ذخایر و توزیع بهتر از سنوات گذشته است.

وی بر حفظ کیفیت میوه شب عید در استان تاکید و اضافه کرد: قیمت میوه خریداری شده ویژه ایام پایانی سال در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار مشخص و اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان افزود: سال گذشته غرفه‌های عرضه میوه شب عید توسط اتحادیه و صنف مربوطه به افراد دیگری اجاره داده شد و این مشکل امسال نباید پیش بیاید.

جعفری تاکید کرد: امسال باید غرفه‌ها بدون واسطه و فقط به میوه‌فروشان دارای پروانه کسب واگذار  شود تا میوه‌ها به بهترین شیوه در اختیار مردم قرار گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان از دانشگاه علوم پزشکی نیز خواست در این ایام که بحث شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد مطرح است،  نظارت بیشتری بر عرضه ماسک و لوازم بهداشتی از طریق داروخانه و لوازم بهداشتی و پزشکی داشته باشد تا مشکلی در این رابطه برای مردم پیش نیاید.

افزایش قیمت سیر، لیموترش و زنجبیل در کردستان

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه گفت: به منظور آرامش بخشی و تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی، حوزه نظارت و بازرسی سازمان از یکم اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده اقدام به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز می‌کند.

فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه این طرح در ۲ بخش کالایی و خدماتی به اجرا در می‌آید، افزود: در بخش کالایی، کالاهای اساسی و  همچنین محصولاتی که بیشترین تقاضا را از سوی مصرف کنندگان دارند و در بخش خدماتی هم نظارت مستقیم بر واحدهایی همچون مسافربری‌ها، اماکن اقامتی، زیارتی، سیاحتی، خشکشویی‌ها و انبارها می‌شود.

وی یادآور شد: در چند روز اخیر با افزایش قیمت دلار و اخبار منتشر شده مربوط به بیماری کرونا، قیمت محصولاتی همچون سیر، لیمو ترش، زنجبیل و برخی اقلام بهداشتی مثل ماسک، مایع ضد عفونی کننده افزایش پیدا کرده است.

فزایش تقاضا برای کالاهای بهداشتی

رییس سازمان تعاون روستایی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: پیش بینی‌ می‌شد افزایش تقاضا برای کالاها در ایام پایانی سال از ۱۵ اسفند آغاز شود که امسال اینگونه نشد و از اول اسفند این امر افزایش یافت.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه در چند روز اخیر تقاضا برای کالاهای بهداشتی افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به این موضوع پیش آمده توزیع کالاهای اساسی  و ویژه عید را از شنبه ۱۰ اسفند در استان آغاز شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه این شرکت متولی ذخیره چهار قلم کالای اساسی است، یادآور شد: بیش از ۲۰۷ هزار تُن گندم در انبارهای استان موجود است که تا پایان اسفند باید ۱۰۰ هزار تُن آن به خارج استان صادر شود.

جمال صالحی افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تُن شکر و یک هزار و ۵۰۰ تُن هم برنج تایلندی و ۱۱۲۱ هندی و ۶۵۰ تُن روغن هم ذخیره داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید