Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

سه هزار و ۴۵۰ تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته سه هزار و ۴۵۰ تُن ذرت دام و طیور در این استان توزیع شده است، گفت: سهمیه کردستان باید متناسب با توانمندی‌های آن در عرصه تولید مواد پروتینی در نظر گرفته شود.

سه هزار و ۴۵۰ تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ،سید احمد ذکریایی نژاد، در جلسه توزیع نهاده‌های کردستان با بیان اینکه این نهاده‌ها به منظور تامین مواد پروتئینی مورد نیاز استان و صادرات آن به خارج در ایام عید توزیع شده است، اظهار داشت: از کل سهمیه ذرت اعلام شده مقدار ۲ هزار و ۷۵۰ تُن آن به اتحادیه مرغداران، ۲۵۰ تُن به واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، ۳۰۰ تُن به واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی، ۱۲۰ تُن به اتحادیه دامداران استان و ۳۰ تُن به سایر ماکیان اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برای دستیابی مصرف کنندگان واقعی به نهاده های دام و طیور نظارت‌های دقیق در زمان توزیع انجام می‌شود.

وی بر تلاش بیشتر تشکل‌های حوزه دام و طیورجهت گرفتن سهمیه ملی بیشتر برای استان تاکید کرد و گفت: سهمیه کردستان باید متناسب با توانمندی‌های آن در عرصه تولید مواد پروتینی در نظر گرفته شود که در حال حاضر این چنین نیست.

توزیع نهاده‌های دام و طیور در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲.۵ برابری برخوردار شده که این میزان شامل ۷۵ هزار تُن انواع نهاده‌ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید