Iranian Agriculture News Agency

86 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شهرستان مریوان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پروژه های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در شهرستان مریوان 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

86 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شهرستان مریوان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جلسه طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور با محوریت  پروژه های شهرستان مریوان  با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان ، پیمانکاران و مشاورین طرحها و پروژه های آبیاری و زهکشی شهرستان مریوان به منظور بررسی چگونگی اجرای کار و ارائه گزارش میزان پیشرفت هر پروژه توسط مشاورین و پیمانکاران برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: این پروژه ها در شهرستان مریوان با سطحی برابر با 4 هزار و 556 هکتار در حال اجرا است که تا اکنون  در سطح 3هزارو 343 هکتار از مزراع آبیاری تحت فشار به طور کامل انجام شده است و در مابقی اراضی پیشرفت خوبی حاصل شده است.

خالد جعفری با بیان اینکه خطوط انتقال از ایستگاه پمپاژ تا مزرعه لوله گذاری شده است تاکید کرد: با وجود محدودیت های موجود، 238 حوضچه به طور کامل اجرا شده ومابقی هم با مساعد شدن شرایط جوی انجام خواهدشد.

جعفری با تاکید بر اینکه تا کنون مطالبات اکثر پیمانکاران پروژه های آبیاری و زهکشی استان پرداخت شده است تصریح کرد: در سطح وزارت خانه به جد پیگیر تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حفظ و نگهداری از سیستم های آبیاری را مهم‌ترین مسئله در حال حاظر دانست و افزود: بهره برداران و ذینفعان سیستم های آبیاری باید در راستای نگهداری و مراقبت از اتصالات و شیرآلات وظیفه مند و مسئول باشند.

وی خاطر نشان کرد: مالکیت اراضی در شهرستان مریوان خرد بوده و میانگین قطعات زیر یک هکتار است که این موضوع برای اجرای پروژه های آبیاری مشکلاتی را به جود آورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر استفاده از ظرفیت‌های تعاونی در خصوص حل مشکلات اجتماعی پروژه ها تاکید کرد و افزود: باید نظام بهره برداری صحیحی برای استفاده از سیستم های آبیاری شکل بگیرد و دراین راستا وظیفه سنگینی به عهده مشاورین اجتماعی پروژه‌ها است.

جعفری خواستار تسریع در اجرای پروژه های شبکه های فرعی آبیاری شد و تاکید کرد: باید همکاران در کلیه بخشها به منظور فرهنگ سازی حل مشکلات اجتماعی این طرح و توجیه بهره برداران با تمام همت تلاش می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید