Iranian Agriculture News Agency

۲۲ صندوق خرد زنان کردستان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی کردستان گفت: ۲۲ صندوق فعال خرد زنان در این استان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

۲۲ صندوق خرد زنان کردستان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، زهرا کریمی در دومین جلسه مجمع عمومی عادی صندوق زنان کردستان اظهار داشت: این تسهیلات در قالب ۴۴ پرونده با کارمزد چهار درصد به ۲۲ صندوق‌ فعال استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سه میلیارد و ۴۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به صورت قرض الحسنه به ۲۲ صندوق، ۳۰۰ میلیون ریال به پنج صندوق تسهیلات ضروری، ۲ میلیارد ریال از محلاعتبارات مادر تخصصی به ۱۷ صندوق پرداخت شده است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی کردستان یادآور شد: جمع آوری سهم خصوصی از ۱۱ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با تحویل مدارک به شرکت مادر تخصصی برای واریز سهم دولت انجام شد.

کریمی با بیان اینکه در صورت واریز نخستین مرحله سهم دولت سرمایه شرکت از چهار میلیارد و ۲۰ میلیون ریال فعلی به پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند گفت:  زنان عضو در صندوق‌ها به دلیل خوش حسابی در پرداخت تسهیلات داخلی اعم از قرض الحسنه و ضروری معوقه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: در راستای انسجام بخشی، اشتغالزایی،دسترسی بانوان روستایی به منابع اعتباری کم بهره و آموزش زنان روستایی صندوق استانی حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی برای اولین بار در سطح کشور در کردستان تشکیل شده است.

هم اکنون ۵۹۱ بانوی این استان در ۲۲ صندوق خرد زنان روستایی سرمایه‌گذاری کردند.

افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه‌های کم‌درآمد زنان روستایی و تجهیز پس‌انداز خانوارهای روستایی در راستای تامین مالی فعالیت‌های درآمدزا، از نتایج حاصل از فعالیت صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید