Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از ۲۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این سازمان در چهار سال گذشته طرح رفع تداخل اراضی را در ۲۴۶ هزار و ۴۷۱ هکتار انجام داده است.

بیش از ۲۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این سازمان در چهار سال گذشته طرح رفع تداخل اراضی را در ۲۴۶ هزار و ۴۷۱ هکتار انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان ملکی به مناسبت تاسیس سازمان امور اراضی اظهار داشت: این طرح به منظور رفع موانع تولید و کاهش اختلافات حقوقی بین بهره برداران و کشاورزان با اراضی منابع ملی تحت تولیت اداره کل منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح از سال ۱۳۹۴ و در قالب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید به مرحله اجرا درآمده و تاکنون در ۱۹۰ پلاک به مساحت ۲۴۶ هزار و ۴۷۱ هکتار اقدام شده که ۳۹ پلاک به مساحت ۴۹ هزار و ۳۶۶ هکتار آن مربوط به فعالیت‌های امسال است.

وی افزود: پس از تهیه نقشه‌های نهایی جایگزین اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت به اداره ثبت اسناد و منابع طبیعی ارسال شد که این موضوع موجبات رفع مشکلات و اختلافات حقوقی عدیده ای در مراجع قضایی شده است.

۲۱۵ مورد اعلام جرم به متخلفان کردستانی صادر شده است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص اقدامات قضایی برخورد با متخلفین نیز گفت: صدور ۲۱۵ مورد اعلام جرم به مراجع قضایی، ۱۲۰ مورد دادنامه صادره بدوی، ۸۶  مورد آرای تجدید نظر از جمله عملکرد این حوزه است.

وی یادآور شد: اجرای حکم قطعی قضایی ۷۴ مورد قلع و قمع و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون ۵۵ مورد قلع و قمع بنا در حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب، تبدیل، تفکیک و تغییرکاربری عرصه های زراعی و باغی صورت گرفته از دیگر عملکردها است.

ملکی تاکید کرد: امسال مجوزهای قانونی جهت تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی استان برای تعداد ۶۹۷  فقره مجوز و موافقتنامه صادر شده که بیشتر این مجوزهای صادره در حوزه های طرح‌های مرتبط با سازمان جهادکشاورزی، صنعتی، گردشگری بوده است.

طرح کاداستر در ۳۱۶ پلاک کردستان در حال اجراست

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اجرای قانون جامع حدنگاری (کاداستر)  سال ۹۵  تا کنون گفت: این طرح برای هدف شناسایی، تهیه نقشه و تعیین تکلیف وضعیت مالیکت اراضی کشاورزی در حال اجرا می شود که هم اکنون قرارداد ۳۳۶ هزار هکتار با ۳۱۶ پلاک منعقد شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون تعداد ۶۱ پلاک به مساحت ۴۳ هزار و ۶۴۴ هکتار جهت جانمایی و پس از جمع آوری اطلاعات توصیفی و مالکیتی عرصه های مذکور توسط مشاورین ذیربط و تایید شده است.

۷۵۷ هکتار اراضی به فعالیت های غیر کشاورزی واگذار شده است

ملکی گفت: واگذاری اراضی برای توسعه فعالیت های کشاورزی و غیرکشاورزی در جهت جلب سرمایه های مردمی و ایجاد اشتغال مولد برای روستاییان، فارغ التحصیلان کشاورزی و سایر کارآفرینان و اجرای انواع طرح های اقتصادی و تولیدی از دیگر ماموریت های این مدیریت است.

وی یادآور شد: تاکنون در قالب کمیسیون های ماده ۲ و ماده ۲۱ تعداد ۲۵۲ فقره طرح به مساحت ۷۵۷ هکتارمصوب به منظور تامین زمین جهت متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان از اراضی ملی به متقاضیان واگذار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید