Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان

توزیع نهاده‌های دام و طیور در کردستان ۲.۵ برابر شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان گفت: توزیع نهاده‌های دام و طیور در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲.۵ برابری حکایت دارد.

توزیع نهاده‌های دام و طیور در کردستان ۲.۵ برابر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرزاد معاونی با اشاره به آخرین مصوبات ستاد تنظیم باراز کردستان مبنی بر ادامه روند سهولت تامین نهاده‌های دام و طیور در استان برای تامین کالاهای اساسی اظهار کرد: تاکنون ۷۵ هزار تُن انواع نهاده‌های دام  طیور بین بهره برداران و تولیدکنندگان استان توزیع شده است.

وی افزود: نهاده‌های توزیع شده در این استان شامل ۴۳ هزار تُن ذرت، ۲۴ هزار تُن کنجاله سویا و هشت هزار تُن جو بوده که از طریق مبادی ورودی وارد کشور و بطور عمده ارسالی از بندر امام خمینی (ره) به انبارهای استان منتقل شد.

معاونی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۸ تا ۲۲ آذر سال جاری نیز از مجموع  نهاده های ارسالی هم اکنون موجودی استراتژیک شرکت شامل  ۶۳ هزار تُن انواع نهاده های دامی شامل ۴۱ هزار تُن ذرت، ۱۶ هزار تُن کنجاله سویا و ۶ هزار تُن جو است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان افزود: موجودی سیلوهای این اداره کل در بین اتحادیه، تشکل‌ها، زنجیره‌های تولید و کارخانجات تولید کننده خوراک دام و طیور توزیع می‌شود.

وی گفت: از برنامه‌های  این اداره کل در راستای وظایف محوله تامین ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی برای توزیع در تنظیم بازار و در مواقع اضطراری و در جهت آسودگی خاطر تولید کنندگان مواد پروتئین حیوانی بوده و در مواقعی که قیمت محصولات تولید کنندگان کاهش یابد به خرید و ذخیره سازی محصولات اقدام می‌کند.

معاونی اضافه کرد: با توجه به کاهش قیمت گوشت مرغ در چند هفته اخیر این اداره کل اقدام به انعقاد خرید ۱۰۰ تُن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک با دو کشتارگاه مرغ استان از قرار هر کیلوگرم ۱۲۷ هزار ریال کرده کهدر قبال وجه آن به صورت تهاتر ذرت و کنجاله سویا تحویل تولیدکنندگان می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت تمایل سایر کشتارگاه های طیور استان، اتحادیه و شرکت های تعاونی مرغداران و خود مرغداران نیز به صورت انفرادی می‌توانند با مراجعه به این اداره کل قرارداد خرید و یا تهاتر نهاده دام و طیور منعقد کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید