Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۳ هزار تن نهاده دامی بین ۷۵ هزار بهره‌بردار دام توزیع می‌شود

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این سازمان ۳ هزار تن نهاده‌ دامی مورد نیاز از جمله جو و سبوس را بین تمام دامداران استان توزیع می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمود ظهرابی اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ تعاونی توزیع نهاده‌های دام و طیور این استان دستور توزیع ۵۰۰ تن جو و ۲ هزار و ۵۰۰ تن سبوس را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه پیشتر توزیع این نهاده‌ها تنها بین اعضای تعاونی‌های توزیع عرضه می‌شد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تمام تولید کنندگان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار سال محدودیت عرضه نهاده‌ها را برداشته و این محصولات را بین تمام دامداران توزیع می‌کند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۴۵ هزار و ۴۶۱ تن انواع نهاده‌های دامی در این استان توزیع شده است، ادامه داد: این میزان شامل نهاده‌هایی مانند ذرت، سویا، جو، سبوس داخل و خارج استانی و کنسانتره غذایی است.

ظهرابی یادآور شد: در این مدت یک هزار و ۹۴۴ تن ذرت، یک هزار و ۲۲۴ تن سویا، ۵ هزار و ۲۱۷ تن جو، ۲۲ هزار و ۸۶ تن سبوس داخل استانی، ۸۵۷ تن سبوس خارج استانی و ۱۴ هزار و ۱۳۳ تن کنسانتره غذایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در این استان ۷۵ هزار بهره بردار دام در عرصه های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی (روستایی) وجود دارد، بیان کرد: این تعداد افراد با جمعیت دامی یک میلیون و ۹۵۰ هزار راسی سالانه حدود ۲۳۸ هزار تن شیر و ۲۸ هزار تن گوشت تولید می‌کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید